Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 906 ggr
TezzD
2014-11-26 21:45

Tar tacksamt emot tips---

På hur ja kan få min 2 åring att sova bättre om nätterna. Sova med storasyster på 4 år.. sova utan storasyster. Sitta hos henne, sitta en bit ifrån henne, inte sitta där alls--- När min mamma sitter och nattar (mormor) Så sover dom båda två bannemig hela nätterna och till och med LÄNGE. (Till 8)
Vi har testat allt som jag kan komma på. För att inte göra inlägget för långt så hit me with youre best tips!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2014-11-26 21:46
#1

Mormor kan ju inte sitta här varje natt :P

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

JossanH
2014-11-26 22:06
#2

Har hört att det kan fungera att ändra plats att sova på för att bryta ett mönster.

Sajtvärd på Iller.ifokus

TezzD
2014-12-01 11:04
#3

Jag har provat det med 🥵

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Intehärutandär
2014-12-01 16:13
#4

Hur länge läser Du saga?

PogoPedagog
2014-12-01 20:51
#5

Kan du berätta mer om vad problemet är? Är det läggningen eller vaknar hen ofta på natten?

TezzD
2014-12-03 07:34
#6

Har inga problem ed läggningen, Jag sitter hos henne (båda) i ca 30 min, ibland läser jag saga och ibland lyssnar vi på mysig barnmusik (Det uppskattas) Problemet är att hon vaknar säkert 10 ggr per natt och ropar efter mig. Ibland är det nappen, ibland är det att hon vill att jag ska ta bot ett gosedjur från sängen, då kan hon stå och hålla det utanför sängen. Jag får säga till henne att bara kasta iväg den. Ibland är det att hon vill ha vatten och ibland välling, ja, hon vill något hela tiden och vill mest att jag ska sitta hos henne hela natten.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
PogoPedagog
2014-12-03 09:14
#7

Då tror jag att du ska försöka vara tråkigae på natten. Inte tända, visa med en bestämd attityd med kroppsspråket att du inte vill leka. Säg bara något i stil med " Nu är det natt, nu sover vi, god natt" och sen lägga henne och gå ut / sitta helt tyst i rummet. Så fort man ger sig in det minsta i en konversation blir det ju roligt för barnet att var vket för då får man umgås med föräldrarna-

TezzD
2014-12-12 08:23
#8

Gör jag redan #7… 😴🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: