Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1153 ggr
fackdack
2014-11-13 03:09

första tänderna

Ojoj. Nu börjar lill fian få tänder. Och hon är riktigt grinig vaknar även på nätterna av det tror jag. Har någon en idé vad jag kan göra och hjälpa henne med? 2 tanden börjar komma nu med. Inväntar nu en salva ifrån Tyskland nu då men har någon en idé om vad jag kan göra så länge? Känner mig så otroligt dum när jag inte kan hjälpa henne :/

Annons:
ChristineL
2014-11-13 07:50
#1

Vad är det för salva och vad ska du göra med den?

Man kan ge alvedon om barnet verkar ha ont. Bitringar finns annars som man kan lägga i kylen så dom får lite svalt att tugga på. Annars är det bara att härda ut, jag skulle inte experimentera för mycket!

[jnordstrom]
2014-11-13 08:36
#2

Vi gav Alvedon på natten om han hade det för jobbigt , det funka utmärkt! Dagtid massera vi tandköttet med hans tandborste försiktigt. Det var mycket uppskattat!

Ria74
2014-11-13 10:02
#3

Har dom för ont kan man massera tandköttet med flytande Alvedon eller att ge dom en dos Alvedon. Vad är det för salva från Tyskland?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fackdack
2014-11-13 12:01
#4

Det är en salva speciellt för första tänderna min sambo kommer där ifrån och hennes syster har använt det till hennes barn :) ska kolla om något hjälper :) hoppas tycker så synd om stackaren :/

fridaas
2014-11-16 21:21
#5

Vi masserar in flytande alvedon på tandköttet och under tungan om de har jätteont, sen kyld bitring eller en isbit att suga på, brukar lägga den i en tunn bomullsnäsduk.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: