Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 693 ggr
em.nord
2014-11-03 20:40

Bröst + flaska

Hej. Jag skulle vilja kombinera bröstet med flaska då och då, inte varje dag. Men kanske en Amning varannan dag. Detta för att pappan gärna vill vara med mer och så jag kan få sova längre stund i streck. Har köpt "amningsflaskor" som ska gå att kombinera bra med men ändå finns det i bakhuvudet att han kan dissa bröstet. Men det borde ju gå om jag gör det så pass sällan? Skulle vilja ha lite erfarenheter :) han 8 dagar gammal och ammar jättebra! Har napp ibland.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
avon
2014-11-03 21:07
#1

Jag skulle rekommendera dig att vänta några veckor till. Låta amningen bli helt befäst innan andra sugtekniker introduceras. Jag har själv negativa erfarenheter av att ge både flaska och bröst så tidigt samt hört många andra med samma problem. Sedan finns det självklart andra där det fungerar utmärkt. Säkrast dock att vänta ett tag ( om det funkar så klart).

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

PogoPedagog
2014-11-03 21:12
#2

Jag har kunnat kombinera flaska och bröst med mina barn utan problem då och då utan problem. Men Jag tror att de var väl minst två mån iaf innan jag provade flaska. Dessutom har jag haft två matvrak som ammat mkt och problemfritt. Enda problemet var att jag har svårt att få  ut några större mängder när jag pumpar. Ersättning har jag provat att ge ena barnet under en dag när jag inte kunde amma och det fungerade fint för oss, inget magknip.

På BB  när sonen behövde extra mat gav vi honom ur kopp för att inte förvirra honom med flaska. Det kanske kan vara något för er om ditt barn är ganska nyfött`?

Upp till toppen
Annons: