Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 3727 ggr
[Thiah]
11/3/14, 7:49 AM

barnvänlig tandkräm

Jag vill minnas att jag sett någon skriva här på ifokus (Jossanh?) om att man inte borde ha fluor -(hur det nu stavas) till barn.

Någon som har en bra tandkräm att ha? Vi har börjat borsta joels ena tand med vatten för att vänja honom vid själva borstningen medan vi letar tandkräm.

Så har ni några bra tandkrämer som är barnvänliga?  Eller andra tips och tricks till tandborstning av en liten filur.

Annons:
VildaVittra
11/3/14, 7:58 AM
#1

Grön gåva har ett antal flourfria tandvårdsprodukter. 
http://grongava.se/shop/category/43

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
11/3/14, 8:03 AM
#2

Lapland ecostore har också flourfri tandkräm (blandannat barntandkräm)

http://www.laplandecostore.se/se/search.php?id=35694

l'm back

JeFo
11/3/14, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mamma jobbar som tandläkare så vi kollade faktiskt detta för någon månad sedan med dom som har hand om barn. Ändras ju alltid. Till oss sa de att från första tanden ska man borsta men tandkräm och att mängden flour man får i sig är liten. Vi kör med denna:

ChristineL
11/3/14, 9:21 AM
#4

Det är ju mindre flour i barntandkrämer. Anledningen till att flour inte är bra är ju att det är ett gift för kroppen, och små barn kan ju inte spotta ur det. Vi använder en aloe vera-tandkräm från Urtekram, helt flourfri till Nova.

[Thiah]
11/3/14, 9:26 AM
#5

Jag måste se vad vi har i affären idag. Vi ska iväg till stormarknaden och leta.

[WickedAlly]
11/3/14, 9:28 AM
#6

Vi fick hem en liten tandkräm från tandläkaren. De borde ju även sälja på plats :)

Wilmer har börjat knipa ihop läpparna nu och ska absolut inte borsta så lite tips hade ju vart fint. Första månaden gick jättebra men nu.. nej.

Annons:
JeFo
11/3/14, 9:43 AM
#7