Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 10531 ggr
Miss. Marsvin
11/1/14, 5:58 PM

vad vill en 13 åring ha i julklapp?

den här tjejen är väldigt vuxen för att vara 13 (hon både beter sig och liknar en 16 åring) och det gör ju liksom att såna saker som monster high och sånt. Hon är lite av en annorlunda tjej, mycket bråk och svart. gillar inte färger och absolut inte rosa och dockor och prinsessor (har faktiskt aldrig gjort det!!!)

Annons:
Ikajo
11/1/14, 6:00 PM
#1

Fråga henne? Annars är ju ett presentkort alltid ett säkert kort. Ibland finns det kort som gäller i en hel galleria.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

fsigge
11/1/14, 6:02 PM
#2

jag förstår om en 13 åring inte gillar sånt som 5 åringar gillar.

Jag är själv 13 och det är jättesvårt att säga vad en 13 åring vill ha. Pengar kanske?  Det finns ju så mycket nu för tiden. Det är väl bara att fråga eller be henne att göra en önskelista.

Frida

Tjeja
11/1/14, 6:03 PM
#3

presentkort är bara såå tråkigt dock.. även om det är vad hon kanske mest av allt vill ha egentligen.. förutom pengar..

eller så hittar du på något kul och annorlunda sätt att slå in pengar på så det blir roligt paket att få även om innehållet är fantasilöst? 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[trazy]
11/1/14, 6:19 PM
#4

iphone ipad dator tekinik pryllar

Candela
11/1/14, 6:23 PM
#5

Finns tuffa kläder på SwedenRockShop (online) :)

Candela
11/1/14, 6:26 PM
#6

Om hon har hål i öronen/annan piercing så finns det snygga och billiga smycken på CrazyFactory (onlineshop).

Annons:
Fialialej
11/1/14, 6:38 PM
#7

Har du frågat vad hon önskar sig? Vad tycker hon om att göra på fritiden?

Lite generella tips som hade funkat för mig när jag var 13:

Mode = gå in på exempelvis  http://www.shock.se/  och köp ett presentkort om hon gillar den "svarta" stilen.

Böcker = Vad gillar hon? Fantasy eller Sci-fi kanske? Liftarens guide till galaxen, terry pratchers Vi far, flyr, flyger och Sagan om ringen är några klassiker. Utifrån hennes intresse naturligtvis…
Kok och bakböcker kan vara kul och nyttigt! :) Hon kanske gillar att laga vegetariskt eller så och då är ju nån sån kokbok perfekt.

Musik = Gillar hon nåt band eller så kanske du kan kolla om det finns nån spelning du kan köpa biljetter till och gå med henne på. Eventuellt kolla upp med nån av hennes kompisars föräldrar om ni kan köpa biljetter ihop så hon har nån kompis som kan följa med.

"På natten är alla katter svarta"

Maria
11/1/14, 6:38 PM
#8

Ett biokort kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

hanniees
11/1/14, 6:45 PM
#9

Jag är själv 13 år och alla trettonåringar är ju olika, men jag tycker som #8 att ett biokort kan vara en bra present. Nästan alla gillar ju att gå på bio:)

Mvh Hanna:)

Ikajo
11/1/14, 8:34 PM
#10

#7 Det finns mer modern fantasy som jag tror fungerar bättre i så fall… Typ Rick Riordan…

#0 Fortfarande. Fråga henne. Annars blir det omöjligt.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Fialialej
11/1/14, 8:41 PM
#11

#10 en del gillar att läsa klassiker. :)

"På natten är alla katter svarta"

Ikajo
11/1/14, 9:53 PM
#12

#11 Men det finns så mycket fantasy som inte räknas som klassiker. De flesta skulle jag vilja säga… nyare författare gör faktiskt ett riktigt bra jobb.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Intehärutandär
11/2/14, 10:50 AM
#13

Jag har en 15-åring och har bara velat ha pengar de senaste åren. Så han har fått rena pengar eller presentkort på game-butik. Sedan har jag köpt någon billig film eller amerikanskt godis som han gillar.

Annons:
Miss. Marsvin
11/2/14, 12:27 PM
#14

Tack så mycket för era svar! jag bestämde mig för att kika in på de butiker som ni lagt upp taggar till. Jag introduserade henne för swedenrock.se som jag tyckte var mest hennes stil. Hon tyckte mycket om den sajten och sitter faktiskt nu och fönstershoppar inför julen, har redan beställt en munkjacka och en fin klänning. Tackar så väldigt mycket nr. #5 (Candela!) 

Tack!!!

Tjeja
11/2/14, 1:41 PM
#15

Vad kul att du fick hjälp som funkade! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Candela
11/2/14, 9:15 PM
#16

#14 Kul att hon tyckte om sidan! Min bonusdotter som också är 13 älskar kläderna därifrån. 😛De har ju också väldigt varierande sortiment, en del är mer coolt/gulligt och annat mer rockigt.

Upp till toppen
Annons: