Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1317 ggr
[jnordstrom]
2014-10-25 15:21

Varför blir vi så provocerade?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag lade upp följande bild på Facebook med texten; Kände att det var dags för Elton att få en egen iphone! Så grattis i förskott vårt hjärta. Kram mamma och pappa Detta var ju givetvis ett skämt! Vår son har en gamla trasig iphone och leker med. Men det var väldigt få som förstod detta och reaktionerna var stora! Varför blir vi så provocerade av barnuppfostran? Jag har läst många trådar här där det kan bli lite het stämning ibland. Varför har vi svårt att acceptera olikheter i tänket kring barnuppfostran? Jag vill bara tillägga att jag med lätt kan tända till inom ämnet!

Annons:
Grace2009
2014-10-25 16:08
#1

För att det är något som ligger folk varmt om hjärtat. Det skapar starka känslor så folk blir upprörda när andra gör saker de anser är fel. Är ju likadant inom djurvärlden eller kost till exempel. Skulle vara bra om man slappnade av och var lite mer tolerant, men jag förstår såklart att man kan gå upp i taket ibland.

Ria74
2014-10-25 16:10
#2

Jag tror att många tror att just dom är den ideala föräldern. Att dom gör allting rätt och andra har fel. 

På facebook har jag inte märkt av det så mycket, men jag har inte så jättemånga vänner där ett hundratal bara. Men just på forum är det ofta väldigt het stämning i många trådar som handlar om barnuppfostran. Många vill framstå som att dom minsann gör allting rätt och att dom är perfekta föräldrar samtidigt som dom gärna knäpper andra på näsan. Men i själva verket tror jag inte den perfekta föräldern finns. Vi gör alla misstag i vår uppfostran, vi är ju mänskliga. 

Tycker det var en kul bild och status du la upp 😂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Cindy S
2014-10-25 16:30
#3

Jag tror att det delvis är accepterat att bli provocerad angående barn. Det är som med vädret; i vissa länder kanske det är konstigt att klaga på vädret, men här i Sverige så är det nästan förväntat.

Det är som om man anses vara annorlunda om man inte har starka åsikter.

Ett annat är att vi alla nog har frustrationer angående vår barndom som får utlopp när vi diskuterar barn, varken sig det är relevant till just den diskussionen eller inte.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: