Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1152 ggr
TezzD
10/25/14, 8:48 AM

Potträning-Separerade föräldrar

När vår 4 åring pottränades vid 2 års ålder bodde jag och pappan tillsammans. Nu är det dags för vår nyblivna 2 åring att träna. Och vi tränar för fullt!
Hon är väldigt stolt när hon får ha trosor som storasyster… men…. när hon kommer hem till pappa (på söndag) Så blir det ingen potträning tills hon kommer tillbaka hit igen på Onsdag.
Då tränas det för fullt tills dom ska hem till pappa igen på Fredag… och sen blir det ingen träning förens dom kommer på Torsdag och stannar till söndag.
Anledningen till att jag skriver här är, HUR ska detta funka? 
Finns det någon som varit  samma situation?
Jag har försökt att diskutera detta med pappan och bett honom att träna och öva, men en liten fågel på  år säger att det inte tränas något och jag är säker på att det är för att pappan inte orkar att ta tag i detta och kör på ren" bekvämlighet"
Kan det gå ändå? Eller kommer det att ta väldigt lång tid innan hon blir blöjfri på dagarna? Vad tror ni??
Dela gärna med er av tankar och erfarenheter. 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Ria74
10/25/14, 12:03 PM
#1

Det enklaste hade ju klart varit om ni båda hade varit konsekventa med potträningen. Men det är ju inte lätt om den ena föräldern inte riktigt vill.

Går hon på förskola? Det brukar ju rutinpottas på förskolan om man vill det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

TezzD
10/25/14, 12:36 PM
#2

Ja det gör hon. Bra ide! Jag får ta upp det med dom. Så att hon iaf får öva där med 🙂

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: