Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1616 ggr
TeamRajtantajtan
2014-10-18 00:34

Tips på lekar? (Det är vuxna som kommer köra de)

Hej! Visste inte vart jag skulle lägga det här inlägget, fanns inget riktigt passande forum. Men jag tänkte att de som är föräldrar borde ha lite koll ;) Frågan är om ni har tips på lite lekar men kan köra inomhus. Det kommer vara två olika lag oså tänkte jag köra en femkamp. En del i 5-kampen kommer vara frågesport, men jag behöver fler grenar! Det är vuxna som kommer köra de, men de ska vara barnsliga, alltså inga alkohol-lekar eller liknande! Men alla tips är välkomna, även länkar till bra lek-hemsidor! Tack på förhand :)

Annons:
[Thiah]
2014-10-18 05:51
#1

Hela havet stormar (stollek)(man har hela tiden en stol mindre än antalet personer) Finns en lek när man har t.ex. 20russin. En person får lämna rummet. De andra bestämmer sedan vilket russin som är "brr". Personen kommer tillbaka in i rummet och börjar att plocka ett russin i taget. Kommer hen till brr så säger alla brr(eller vilket ljud/ord man bestämt) och personen får sluta plocka. Den med flest russin vinner. Man kan stå i ring och hålla händerna. Sen har man antingen en hullaring eller ett stadigare band som är ihop knutet. Sen ska gruppen få detta ett varv runt på tid utan att släppa varandra.

fridaas
2014-10-18 08:38
#2

Se vem som snabbast äter upp ett godissnöre utan att använda händerna. Stoppa en penna i flaska (föst en klädnypa bak i byxan, i klädnypa hänger en penna i ett snöre som ska ner i flaskans botten utan att använda händerna), snabbast vinner. Stå två och två och krama sönder en ballong mot varandra.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

MickanC
2014-10-21 19:52
#3

Det gamla goda äggloppet :D Eller typ, att man har en ballong fastknuten på fotleden, så springer man runt och ska försöka att trampa på de andras ballonger. Den med ballongen kvar sist vinner. Spela musik, så ska man gissa vilken artist/låt det är. Charader :) Sätta svansen på grisen :D Passaren, det ska vara musik, och man ska ha ett föremål (helst hatt, men man kan ha annat också.) man ska sätta hatten på huvudet, och sen ge den till nästa person, som sätter den på huvudet, och ger den till nästa person. När musiken stannar åker den som har hatten på sig ut. :) Lycka till.

Hälsningar Mikaela, sajtvärd för 50-talet ifokus. Kika in vetja!

Exoticas
2014-10-23 20:49
#4

Fästa en penna som en svans och försöka pricka flaskan ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

TeamRajtantajtan
2014-11-30 17:52
#5

Glömde ju tacka för alla bra tips förut! Men tack så mycket, använde många av era lekar och det blev en lyckad kväll!

Upp till toppen
Annons: