Annons:
Etikett14-barn-med-kroniska-sjukdomar
Läst 1522 ggr
CelsiusT
2014-10-16 10:21

Vilken extravagn passar oss?

Jag har en normalstor kombivagn idag. Har provat den ute en gång på grusvägen, mest för att jag kände mig tvungen att prova den ;P Sonen är 2mån och jag upplever inget behov av vagn då vi istället bär i sjal till vardags både hemma och när vi ska iväg nånstans (och när vi är iväg så är det ofta i/ur bilen tusen ggr). 

Men jag har tänkt att det kan vara praktiskt med vagn om vi tex ska iväg på utflykt och vara hemifrån hela dagen. Speciellt när han blir lite större sen. Vi var iväg i helgen på just en sån där utflykt som ju hade varit praktiskt att haft barnvagn på (kanske?). Men det känns så bökigt att ta ut vagnen, fälla ihop den och lyfta den in i bilen så det blir inte av att vi tar med den. Då är det bra mycket smidigare att bära hela dagen istället. 

Nu kommer det nog inte bli några fler sådana utflykter i år, så nästa gång så kommer han ju vara ganska mycket större och sitta o sådär. Så nu tänkte jag redan nu börja försöka börja leta efter en mindre smidigare extravagn/sulky att ta till vid sådana tillfällen.

Mina krav/önskemål är att den ska vara liten och lätt när den är ihopfälld så den är smidig att slänga med i bilen, vill att det ska finnas liggläge (iaf så gott som plant), helst att den går att ha vänd åt båda håll och hyfsade hjul.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Challa86
2014-10-18 17:29
#1

Är det inte lättast att fråga i en barnvagnsaffär?

challameow.wordpress.com 

CelsiusT
2014-10-18 17:37
#2

Tänkte att det finns många här som säkert har egna erfarenheter (har även frågat inne på barnvagnar.ifokus). I en barnvagnsaffär så står en säljare som vill sälja och den personen är oftast begränsad till det utbud dom har i just den affären + att det kräver att jag kan ta mig dit vilket inte kommer ske närmaste veckan/veckorna. Vet inte när jag är i närheten av en sådan affär nästa gå och dessutom har tid att gå in och fråga.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
2014-10-18 17:39
#3

Dessutom tycker jag det är svårt att få bra överblick när man står i en affär, tycker det är jättesvårt att jämföra och förstå vad jag ser och i lugn o ro kunna skapa mig en uppfattning av vad jag vill ha. Så bekvämt att sitta vid datorn och kunna surfa runt och läsa om flera samtidigt osv. Känner mig alltid så pressad när jag står i affären.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ria74
2014-10-18 17:48
#4

Jag köpte en begagnad akta graco  på barnloppisen i byn och den har varit kanon att ha med sig i affärerna. Den är liten och smidig och lätt att fälla ihop plus att man kan få nästan plant liggläge i den.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

CelsiusT
2014-10-18 18:08
#5

#4 Aha, vilken modell? Är det en sulky eller vanlig vagn? Ser att det finns flera olika sorter. Kan du ha barnet vänt mot dig i den?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Challa86
2014-10-18 18:14
#6

#3 Jag förstår absolut. Har man dessutom en liten med sig som kräver ens uppmärksamhet samtidigt som man ska lyssna på vad säljaren säger blir det ju bara en enda röra alltihop. 
Lycka till i din jakt :)

challameow.wordpress.com 

Annons:
Ria74
2014-10-18 18:35
#7

#5 Det är en sulky, en sån här: http://shop.alltforforaldrar.se/akta-graco-vagn-sulky-mirage-farg-mode-gris

Nej, hon kan inte sitta vänd mot mig. Det är väl den enda nackdelen med vagnen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

CelsiusT
2014-10-18 19:29
#8

#6 Ja men precis, det kan ju bli jättestressande. Till skillnad mot att sitta vid datorn och kunna gå och komma som man vill. Jag gillar det, att sitta här vid datorn och välja. Sen när jag har ett hum om vad jag vill ha så går jag till affären och tittar på vagnarna IRL. Då vet jag lättare vad jag jämför också.

#7 Aha, den verkar bra, enda kanske är på hjulen som är lite klena.
Ja det är så synd i sulky, förstår inte att det inte är vanligare att kunna ha barnen mot sig. Även om det är för äldre barn och dom ofta vill titta utåt, så är det inte alltid äldre barn vill det heller. Vill dom sova så är det ofta skönt att se ett välkänt ansikte.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: