Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 778 ggr
dizzysister
10/5/14, 6:17 PM

sjukt barn ute

Hej, mitt 20 månaders barn har på grund av spruta haft lite feber igår och idag (som varit bättre idag kanske jag ska lägga till) men hon ville verkligen vara ute idag och dessutom gå lite smått. Så jag lät henne vara ute och röra på sig och när hon inte orkade gå något mer så höll jag henne i famnen utomhus en stund innan vi gick in. Det var plusgrader och hon hade såklart utekläder på sig. Men nu undrar jag gjorde en risk med att låta henne vara ute?

tack på förhand

Annons:
[Thiah]
10/5/14, 6:25 PM
#1

Nä barn som har feber kan absolut vara ute så länge dom trivs med det själva. Frisk luft gör gott.

Ria74
10/5/14, 7:01 PM
#2

Jag har också fått lära mig att vill barnet vara ute och verkar relativt piggt så är det okej, likaså att leka så mycket det orkar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Intehärutandär
10/6/14, 8:14 PM
#3

Ja, alla sjuka mår bra av frisk luft. Om det så bara blir att öppna ett fönster. Var ofta ut med min sjuka son i vagnen, så han fick se annat och ta en skön tupplur.

[Thiah]
10/7/14, 5:47 AM
#4

Tycker det är lite roligt med föräldrar som man möter på jobbet. Bara för att vi skickar hem dem från förskolan så verkar många tro att de ska ligga halvt döende, stilla i en säng. Sen när de kan leka och vara ute i hemmamiljö så har i alla fall jag fått pikar. Stor skillnad på hemma miljö och förskolemiljö…

PogoPedagog
10/7/14, 8:51 AM
#5

#4 Jag har ju precis börjat ha Bastian på förskola så jag tycker det där är kanonsvårt. Hur länge man ska hålla dem hemma efter sjukdom och så menar jag, snuva och lite mindre ork kan ju hänga i i veckor efteråt. Hoppas bara de som jobbar där ( vad heter de? pedagoger, lärare?) är tydliga med om de tycker man gör något fel.

JossanH
10/7/14, 4:18 PM
#6

Vi använder oss ju inte av förskola men nu sist när vi blev förkylda så var vi hemma utan besök på öppna förskolan tills 2åringen slutade snora. Och det tog nästan en vecka..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
PogoPedagog
10/7/14, 7:23 PM
#7

Ja är det så kort tid är det klart man är hemma men när de snorat i tre veckor utan andra symptom  känns det ju som om de kanske inte behöver vara hemma mer?

Sammet1
10/12/14, 4:44 PM
#8

#7 På vår förskola är det feberfri minst ett dygn som gäller. Vid magsjuka: kräk- och diarréfri minst två dygn.

Snorar gör alla barn på höstar och vintrar. Typ jämt. Om alla småbarnsföräldrar med arbete skulle stanna hemma för lite snor, skulle Sverige stå stilla!

Kolla med föreståndaren vad som gäller.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Upp till toppen
Annons: