Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 4198 ggr
mnilep
9/28/14, 3:49 PM

Matschema 9 månaders

Skulle vara intressant att se vad/hur era 9 månaders äter på dagarna. Så om ni har lust får ni gärna skriva det! Min snart 9 månaders har nämligen börjat eller ja gjort länge ratat flaskan lite grann, på eftermiddagen brukar hon få ersättning en gång men inte så intressant längre så funderar på 2 lagade mål om dagen… Annars får hon ersättning på morgonen, gröt på fm, vanlig lagad mat lunch, ersättning & sen välling när hon ska sova.

Annons:
ChristineL
9/28/14, 5:16 PM
#1

Morgon: Amning
Förmiddag: Mellis i form av lite smörgås, gröt eller frukt/bär
Lunch: Potatis, grönsak, fisk exempelvis, frukt/bär till efterätt
Eftermiddag: Mellis som förmiddagen
Middag: Gröt med frukt/bär
Kväll: Amningen började avslutas där nånstans och övergick till välling

JossanH
9/28/14, 11:27 PM
#2

Hmm, tror det var typ: Frukost: gröt/smörgås tex Mellis: frukt Lunch: lagad mat Mellis: frukt/smörgås Kvällsmat: lagad mat Kvällsmål: liten portion gröt

Sajtvärd på Iller.ifokus

[jnordstrom]
9/29/14, 7:38 AM
#3

Kl 6 ( nästan varje dag) ersättning Ca kl 9 när han vaknar för dagen, gröt Mellanmål; frukt eller smörgås eller nyponsoppa Lunch; gårdagens middags rester Mellanmål; samma som förra Middag; lagad mat Kvällen; ersättning En typisk dag. Sen äter han ibland ersättning istället för lagad mat. Allt beror på dagsformen

PogoPedagog
9/29/14, 2:04 PM
#4

Som jag minns det ammade jag morgon, efteriddag, nattningsmål o en gång på natten vis 9 mån. Däremellan var det två mål mat och ett mål gröt.

Velinga1984
9/29/14, 3:29 PM
#5

ca 06.30 välling, men försöker övergå till vanlig frukost

ca 11 lagad mat

ca 14 mellanmål; frukt, smörgås, youghurt osv

ca 17 lagad mat

ca 19 välling

Med tanke på att han väger betydligt mycket mer än snittet så klarar han sig uppenbarligen på bara 5 måltider på en dag.

[Thiah]
9/30/14, 7:11 AM
#6

#5 Joel är iof bara 5månader men han äter bara 5 måltider per dag, rejäla sådana men ändå bara 5.

Annons:
Upp till toppen
Annons: