Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1063 ggr
CelsiusT
8/15/14, 1:31 PM

Ni som bär mycket

Nu tänkte jag höra om det finns några utpräglade bärare här på barn.ifokus och höra lite om hur ni brukar göra. Jag tänker på en sån sak som skötväskan tex, om man bär i sele/sjal så måste det ju vara ruskigt opraktiskt med en skötväska som man hänger över axeln, då borde väl en ryggsäck vara mer praktisk? För på en barnvagn förstår jag om man väljer en som går att hänga upp på handtaget, men om man sällan/aldrig har vagnen med sig så borde det ju inte vara så högprioriterat? Hur brukar ni göra?

Finns det fler sådana saker som man gör på annat sätt eller tänker annorlunda kring när man bär oftare än man har vagn? Jag är nämligen sån där som hatar massa grejer och just nu känns det bara tungt och bökigt att dra runt på en vagn vart man än ska, och jag hoppas det kommer bli trevligt och smidigt att bära istället.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
[Thiah]
8/15/14, 2:26 PM
#1

Jag har en ryggsäck hela tiden. Bär sonen två trappor ner till vagnförrådet och ryggsäck funkar bäst. Andra väskor bara halkar ner och irriterar mig.  Sen sätter jag ryggsäcken under vagnen om jag har den. Har jag manducan är ryggsäcken ovärderlig.

Ria74
8/15/14, 5:07 PM
#2

Jag använder nästan alltid ryggsäck. Lilltjejen har alltid velat bli buren och vill än idag. När hon var mindre hade jag alltid bärsele, tyckte det var mest bökigt i affärerna med barnvagn.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Tina-A
8/15/14, 6:08 PM
#3

Ryggsäck är toppen när man bär :) ibland en lättare handväska med bara få saker i, de allra nödvändigaste bara.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

CelsiusT
8/15/14, 7:38 PM
#4

En vidare fråga, om man ska ut och äta på restaurang och inte har vagnen med sig att lägga bäbisen i medan man äter. Kan man klara av att sitta och äta med en liten bäbis i sjal? Eller hur löser man det?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ria74
8/15/14, 8:21 PM
#5

Jag har ätit på café med Molly i bärsele så de går, men de är ju lite bökigt dom första gångerna innan man lär sig att inte spilla :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JossanH
8/15/14, 8:41 PM
#6

Hah, åt häromdagen med bebisen i bärsele. Högst opraktiskt må jag säga ;) inte kul att ha så långt till tallriken eller spilla på barnet ;) Gillar annars också att bära.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
[Thiah]
8/15/14, 10:18 PM
#7

jag skär allt färdigt om det måste skäras sen tar jag tallriken i handen och  äter med andra handen. Går finfint

CelsiusT
8/16/14, 3:42 AM
#8

#7 Kanske inte så kul att göra så på fin restaurang ;P Men jag gör så här hemma nu när magen är för stor för att kunna luta mig fram ordentligt. Gör ju nu även ont att luta sig fram så det har fått bli den varianten istället.

Men annars då, var gör man av bäbisen när man äter ute om man inte har vagnen med sig att lägga bäbisen i? Är det enda alternativet att ha den i sjalen, eller har ni någon annan idé på hur man löser det rent praktiskt?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ria74
8/16/14, 8:27 AM
#9

Turas om att hålla bebisen. Så har vi gjort om Vi varit nånstans där det inte går att lägga ner bebisen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: