Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 695 ggr
[Thiah]
2014-08-12 12:56

Barnstol

Jag har börjat fundera på det här med barnstol.  Vi har nämligen ett presentkort på 75e på stockmann så jag tänkte att vi kan kolla där.

Hittade denna för 80e på deras hemsida.  Jag undviker gärna att skaffa en hel stol om denna skulle funka. Vi har ett matbord med rejäla stolar. Enda problemet skulle vara om vi har middagsgäster.

Vad tror ni? Skulle den funka?

http://www.mybaby.se/stokke-handy-sit-black.html

Jag är inte intresserad av den stora, vanliga, stokke stolen då jag redan har dem på jobbet och slår tårna i dom.. 🤪Köper vi en "hel" barnstol så vill jag a en som är lätt att fram och bort. Vi har nämligen ingen plats i själva köket att ha en utan den skulle då stå bredvid matbordet i vardagsrummet.

Annons:
PogoPedagog
2014-08-12 14:18
#1

Fördelen med en "vanlig" stol är att bebisen kan sitta lite tidigare i den om man pallar upp med lite kuddar runt om.  Jag personligen gillar att ha en med egen bricka för då kan man ha fint dukat med duk och saker på bordet. Bebisar har sjukt långa armar ju!

Men jag tycker den ser bra ut för övrigt.

PogoPedagog
2014-08-12 14:23
#2

Tänk på att välja en stadig stol att fästa den på bara. Barnstolar har ju ofta lite bakåtpekande ben för att de inte ska tippa om ungen trycker fötterna mot bordet men vanliga stolar är ju inte lika stadiga.

[jnordstrom]
2014-08-12 18:29
#3

Vi har en från Ikea i plast för 129kr plus brickan till för kanske 39kr. Liten lätt att ta av benen och väääldigt lätt att göra ren! Kanske dock inte den finaste.

[Thiah]
2014-08-12 20:40
#4

#3 jo jag har sett den. Men den jag visa skulle vi få med presentkort så vi skulle kunna skaffa den där från Ikea om den här inte alls funkar. Alltid bra med en resestol, speciellt r detr 3 kusiner i nästan samma ålder varje släktträff

Upp till toppen
Annons: