Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2226 ggr
SuperLimm
2014-07-15 09:09

Doppresent?

Hej! Jag ska på barndop i helgen men jag har inte en aning om vad man ska köpa för present. Tänkte höra med er här om ni har några tips på vad man kan köpa? Vi är eventuellt några stycken som tänkt lägga ihop en summa och köpa något lite dyrare. Föräldrarna till pojken som ska döpas har sagt att det går bra med bara pengar men jag tycker att det är tråkigt att ge pengar och jag vet själv att får man pengar köper man gärna skit för de. Föräldrarna har även ganska dåligt med pengar så någon dyrare grej kanske vore uppskattad. Jag har försökt frågat dom om det är något de behöver men får inget svar på det direkt.

Jag har funderat lite på en såndär babysitter (tror jag det heter, en "stol" barnet sitter i som gungar lite?) för jag tror inte de har någon sån. Men hur länge ungefär kan ett barn sitta i en sån? Växer dom ur den snabbt? Kan det vara bättre att köpa någon annan lära-gå-sak?

Om ni har några andra tips och idéer är de välkomna! :)

Mvh Linn

Annons:
MonicaLagerquist
2014-07-15 09:17
#1

Bor de i hus så kan jag tipsa om att köpa ett träd. Det finns fruktträd som är ympade så att man kan få flera sorters äpplen på samma träd.

Så kallat  Familjeträd.

Sen kan barnet åta frukt från eget träd under hela sin uppväxt.

Stolt ägare till fem La permer

ChristineL
2014-07-15 09:19
#2

Lära-gå-vagn tycker jag låter bättre än babysitter, han kommer inte kunna använda vagnen på ett tag men babysittern växes ur på några månader, dom brukar ha en maxvikt på vad den klarar av och barn växer ju olika fort. Å andra sidan så var babysittern en räddning för oss. Vår dotter älskade den och den fungerade lite som "barnvakt" medan man lagade mat, gick på toa osv.

Maria
2014-07-15 09:29
#3

Jag har en gång köpt en liten barnstol i träd med namnet målat på.

Det finns sådana där fina mätstickor i trä som man hänger på väggen och kan följa barnets längd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SuperLimm
2014-07-15 09:31
#4

#1 Dom bor i lägenhet tyvärr, annars var det ett bra tips! :)

#2 Ja men en sån vagn kanske kan vara bra! Det ska jag kika på :)
En annan kompis jag har som har en dotter i samma ålder har en babysitter och hon verkar trivas väldigt bra i den men den här killen som ska döpas nu är lite större och väger säkert runt 10 kilo snart. Jag har inte träffat han på några veckor.

Mvh Linn

Velinga1984
2014-07-15 09:33
#5

Vi hade namngivning men sonen fick 1 sparfond + pengar insatta 1 tramptraktor John Deere 1 fin fotoram 1 halsband med hans stjärntecken 1 bil med lego (mega blok) 1 namntavla 1 stoor nalle 2 matservis för små barn Vad tror du barnet uppskattar i framtiden? Eller nu som liten?

SuperLimm
2014-07-15 09:42
#6

#5 Pojken är bara 3-4 månader så jag har inte en aning om vad han skulle uppskatta tyvärr. Jag själv har ingen direkt erfarenhet av barn förutom mina två kompisar som har barn men de bor inte i samma stad som jag så vi träffas inte så ofta. Jag kanske få gå in i någon leksaksaffär eller något och kolla vad som finns :D

Ska försöka få tag i pojkens mormor också och höra med henne om hon har någon idé vad man kan hitta på :)

Mvh Linn

Annons:
Tusen
2014-07-15 09:50
#7

En hoppgunga kan vara populärt om barnet är väldigt aktivt.
Annars finns det söta stolar till senare  som är jättesöta och ett trevligt minne desutom. Se länk

Ria74
2014-07-15 10:24
#8

Bumbostol  är något jag tyckte var jättebra med bricka så barnet kunde sitta och greja med någon sak på badrumsgolvet medan jag  duschade.

Matservis med mugg, tallrik och bestick i något tåligt material.

Presentkort i någon barnklädesaffär.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

SuperLimm
2014-07-15 10:35
#9

#7 Jag funderade lite på en hoppgunga först men har fått för mig att dom är väldigt dyra och just nu är vi bara två stycken som tänkt köpa något ihop. De där stolarna var ju väldigt söta annars :) Men det lutar åt en gåvagn. Vi ska bara se vilket märke som är bäst :)

#8 Bumbostolen har jag aldrig sett förut, såg ju ut som en smidig grej :)

Mvh Linn

Tusen
2014-07-15 10:50
#10

#9 Vilken prisklass har du tänkt dig?

SuperLimm
2014-07-15 10:55
#11

#10 Jag hade tänkt lägga runt 200 kronor och den andra som jag ska köpa present ihop med kan nog bara lägga runt 100 kronor så runt 300 vore ju lagom om vi inte kan få med någon mer.

Mvh Linn

JohannaEkroth
2014-07-15 11:29
#12

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

fridaas
2014-07-15 20:22
#13

Jag hadE älskat att få någon av barnkammarböckerna om vi hade döpt våra barn

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
SuperLimm
2014-07-15 21:16
#14

#13 Barnkammarböcker hade jag aldrig hört talas om förut men en kompis nämnde det tidigare idag. Kan du förklara lite bättre vad det är? Vad brukar det ligga på för pris? :)

Mvh Linn

PogoPedagog
2014-07-15 22:20
#15

vegetabil-garvat fårskinn är en jättebra present tycker jag. Skönt att ligga på på golvet eller i vagnen. Det är ju kanon på vintern i vagnen även när de blir större sen.

Praefatio
2014-07-15 22:48
#16

Jaaa, Barnkammarboken! Perfekt med er budget ju. http://www.adlibris.com/se/sok?q=barnkammarboken&gclid=COGt9P2XyL8CFcgAcwod1E0ACQ #15 Omöjligt att få tag på ett ekoskinn under 800 kr, och kromgarvat är det bättre att föräldrarna får besluta om de vill använda :)

SuperLimm
2014-07-16 07:25
#17

#16 Vad innebär det att det är kromgarvar?

Mvh Linn

Intehärutandär
2014-07-16 12:31
#18

Min son fick en nalle puh servis i okrossbar "porslin" (material okänt, känns som porslin). Eller ja servis är att ta i. En mugg, en flat tallrik, en djup tallrik och gaffel, sked och kniv. Allt används ännu, fast han är 15 år. Den flata tallriken är perfekt till smörgås eller fika. Den djupa till godis, snacks eller chokladbollar.

PogoPedagog
2014-07-16 12:36
#19

Såg inte budgeten.

Praefatio
2014-07-16 13:09
#20

#17 Att det är kemiskt garvat med metallen krom. Extremt dåligt för naturen, kromgarvat skinn ska sopsorterar som miljöfarligt avfall… Det mesta läder vi har runt omkring oss, i bälten, väskor, möbler osv, är kromgarvat. Jag vill på inga villkor lägga en naken bebis på en sådan pläd, det finns risk för att pläden fäller av krom som går in i huden och orsakar allergier bland annat. Ekologiskt garvat skinn innehåller inget krom :) Inte heller animaliskt garvat.

Annons:
SuperLimm
2014-07-16 13:17
#21

#20 Jaha det hade jag inte en aning om! Det låter dock lite för dyrt nu men jag ska komma ihåg det tills det blir aktuellt nästa gång när kanske jag själv eller mina systrar får bebis :)

Mvh Linn

Praefatio
2014-07-16 13:27
#22

#21 Ja, ett ekoskinn är nog något man ger till sina närmsta (eller sin egen bebis!) i så fall, de kostar 800 kr och uppåt :) Så dyrt ska man inte känna sig tvingad att köpa!

SuperLimm
2014-07-16 13:29
#23

#22 Nej precis så jag tänkte! :)  Googlade lite men hittade inte så mycket nyttigt. Går ekogarvade skinn att tvätta? Jag trodde inte man kunde tvätta skinn i maskin alls..

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: