Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1078 ggr
ChristineL
2014-06-22 13:56

Allt-i-ett v/s trainingpants?

Nu är våran tös snart 13 månader och vi har kört Imse Vimses allt-i-ett-blöjor i kombination engångsblöjor, nu senaste tiden byxblöjor då hon för det mesta bara slingrar runt på skötbordet. Rutinpottat sen hon var 7 månader. Det är dags att beställa nya tygblöjor och jag funderade då över Imse Vimses trainingpants. Någon som har erfarenhet av dessa? http://www.imsevimse.se/shop.pab?category=568 eller liknande kanske? Har de samma funktion som blöjorna? Tyvärr fanns det ju inga bra paket att köpa med dom men kanske bli hon torr snabbare och lär sig säga till så det inte blir så många byten per dag…

Hur skulle ni göra?

Annons:
PogoPedagog
2014-06-22 18:06
#1

              Som jag förstår det är de helt enkelt blöjor som inte kan hålla lika mycket som vanliga tygblöjor. Jag har vlt att köra med vanliga blöjor tills det är dags för pottträning på allvar ( en vecka kvar föresten, spännande! Vi tänker potträna efter boken Oh crap potty training.) eftersom jag misstänker att trainingpant bara blri som blöjor man får byta oftare.

ChristineL
2014-06-23 16:15
#2

#1 - Oh, spännande med att bok, vad skrivs i den? Tycker pantsen verkar så bra just för att det bara är att dra på dom. Det blir så ofta att hon ligger och rullar runt och vi kämpar med en blöja men får ge upp och ta en up&go istället :/

PogoPedagog
2014-06-28 14:05
#3

 Detta verkar vara alla föräldrars problem efter ett års ålder:P Vi försöker febrilt distrahera sonen. För mig fungerar det men sambon blir helt söndersparkad under bytena:( Kanske för att jag alltid sätter på blöjan på golvet just där sonen befinner sig för tillfället istället för att försöka få honom att ligga stilla på samma tråkiga skötbord jämt.

Fick iaf tips av någon om att man knäpper ena sidan på blöjan och låter barnet kliva i stående skulle det vara lätt att dra upp den o knäppa fast. För oss som kör med lösa ilägg fungerar det inte så bra men om du kör med pockets kanske det fungerar?

ChristineL
2014-06-28 14:10
#4

Jag köpte trainingpants ändå, dom hänger på tork nu, men jag återkommer med recension :)

Golvet funkar ännu sämre att byta på för då är hon om möjligt ännu snabbare på att snurra runt ;)

ChristineL
2014-07-02 11:54
#5

Har använt dom lite nu, dom läcker ju efter en kiss men jag försöker verkligen hålla koll på henne nu. Men blir ordentliga tag när vi har semester samtidigt jag och mannen.

Upp till toppen
Annons: