Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 10697 ggr
Anonym
Anonym
6/2/14, 9:36 AM

Köpa cykel

Hej

Har länge tänkt köpa en ny cykel till min son och han har tjatat länge om en BMX. Hittade en nu på 20" som verkar bra.

Tänker dock på det här med storlek. Är 20" på en BMX bra storlek åt en normal-lång 7-åring?
(inte säker på hans längd och han är inte hemma nu, kan mäta honom när han kommer hem)

Har en uppfattning av att de som håller på med BMX och tricksar ändå har ganska små cyklar så han kanske klarar sig på den här cykeln ganska länge då isf?!

Annons:
PrincessMelpomene
6/2/14, 9:54 AM
#1

Kan tyvärr inget om cyklar själv. Men min kille håller mycket med cyklar och enligt honom är en 20" BMX den största storleken man kan köpa och den man ska ha, enligt hans egna mening. Men samtidigt kan han tycka att detta kanske inte är en cykel för en sjuåring utan man kanske borde skaffa en mindre storlek. 

Sedan säger han att det finns barnstorlekar även på BMX cyklar, då 20" är den mer "normala" storleken för "vuxna". 

Hoppas det hjälper ^^

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Intehärutandär
6/2/14, 10:26 AM
#2

Min son är 15 och har standard-storlek. Tum vet jag inte på rak arm. Kan han inte vara med vid köp eller är det en överraskning? Bmx är kul att ha. Ingen cykel för mer än trix-banan dock. Är riktigt jobbigt att cykla en längre bit, säger min son.

Anonym
Anonym
6/2/14, 11:02 AM
#3

Det är en överraskning, sen hur som helst så är det en cykel jag måste beställa så det hade ändå inte gått.

Ja vi cyklar sällan längre bitar då vi bor centralt.
Han har en BMX hos sin far så han vet ju vad det innebär med BMX.

Lexie82
6/3/14, 2:27 PM
#4

Har han en BMX hos sin far kan du väl bara kolla med honom vad det är för storlek på den, och om den är bra.

Jag hade en BMX när jag var liten, jag ÄLSKADE den cykeln. Fick väl en del kommentarer om att det var en "pojkcykel", men det struntade jag i =) Fick även en del avundsjuka blickar från jämnåriga pojkar som ville provcykla =)

Upp till toppen
Annons: