Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 888 ggr
Mabrotnosh
5/21/14, 7:41 AM

Går inte ner i vikt

Gick upp mycket under graviditeten och har under 8-9 månader försökt bli av med det, men jag går ner 5-6 kg sen är det stopp totalt, det händer ingenting mer trots att jag försöker och äter rätt och allting. Vad tusan ska jag göra? Jag blir tokig snart. Kanske inte rätt forum men det handlar ändå om barn, grav, förlossning.

Annons:
Velinga1984
5/21/14, 10:10 AM
#1

Jag gick heller inte ner och fick tipset om att man rör sig för lite mot vad kroppen får i sig. 

Tex så försöker jag träna eller promenera innan frukost eller något annan måltid. Kroppen behöver få i sig protein efteråt och då fick jag tipset att äta efter eftersom 1, kroppen får i sig näringen och 2, man behöver ändå äta.

Jag har cirka 10 kg kvar till inskrivningsvikt. Har tappat ca 25 kg på totalt 5 månader.

JossanH
5/21/14, 11:07 AM
#2

Jag tycker att man kan försöka kontakta vården för att få göra en utredning så att inte något är galet. Just ämnesomsättningen är det inte helt ovanligt att få problem med. Jag vet att du tidigare sagt att det inte har med din ämnesomsättning att göra men jag tror ändå på att göra en ordentlig undersökning gällande det. Tänk om det är ett medicinskt problem som du skulle kunna få hjälp med istället för att må dåligt över det. Hoppas du finner en lösning :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Challa86
5/27/14, 9:34 AM
#3

Jag stöttar egentligen inte bantningskurer, men mamma har kört något som heter itrim och hon har verkligen rasat i vikt. 
Det som är viktigt är att äta en handflata protein (tror jag det var) och 2 eller 3 knytnävar grönt, dricka mycket vatten och satsa på vardagsmotion istället för att stressa iväg till gymmet.
-Gå i trappen istället för att ta hissen
-Promenera till och från jobbet istället för att cykla/åka bil (om det är inom lagom marginal alltså) 
-Ta promenader/joggingturer varje dag
osv osv.

challameow.wordpress.com 

PogoPedagog
5/27/14, 12:47 PM
#4

Ammar du? Har för mig att du inte gör det men om du gör det är det bättre att inte hetsa viktnedgången eftersom allehanda skit som lagrats i fettvävnaden då går ut i bröstmjölken.

För mig fungerade iaf den väldigt simpla "ät-lite-mindre-dieten". Jag tog alltid ca två matskedar mindre mat än jag brukar vilket i längden ledde till en viktnedgång.

Upp till toppen
Annons: