Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 597 ggr
L8sson
2014-04-10 22:48

Barnböcker

Jag är nyfiken på vad era barn vill läsa/lyssna om när det kommer till böcker. Vad är era barns favorit böcker och vad är det för ålder på barnet? :)

Annons:
Ria74
2014-04-10 23:05
#1

Molly har ingen favorit ännu, hon är 9 månader. Hon lyssnar inte särskilt när jag läser utan verkar mest tycka det är kul att riva i boken istället :)

Däremot gallskriker hon så fort jag börjar sjunga. Vet inte om jag ska ta det som att hon hatar musik eller att jag sjunger uruselt ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[AmandaO]
2014-04-11 06:17
#2

Min dotter är bara 10månader så hon har ingen favorit än. Men jag brukar ställa henne vid bokhyllan, och konstigt nog så drar hon alltid ut en Nalle Puh bok. Hon har hur mycket böcker som hellst, och det finns många som är mer tillgängliga och lättare än Nalle Puh, men den snirklar hon ut. Sen kurrar hon ner sig på min arm och lyssnar och tittar. Ibland får man läsa hela boken, ibland halva, sen ska den ätas på :)

PogoPedagog
2014-04-11 10:07
#3

Bastian har älskat böcker sedan har var liten. Han är nu 16 månader. Vi läser massor eftersom vi läser varje gång han sitter på pottan. Gissar att det blir 7-20 böcker per dag:) Favoriterna från början var böcker med tydliga bilder. " Vem-böckerna" t.ex var det för otydliga figurer i för att han skulle gilla innan han blev över året. Han har alltid gillat böcker med ljudknappar, som t.ex en där man får höra hur olika djur låter.

JossanH
2014-04-11 13:10
#4

Vår tjej har älskat böcker sedan hon bara var några månader. Först var det bilderna hon fastnade för och man märkte klara favoriter redan då hon var 6-8 månader. Hon blev helt till sig när man tog fram vissa böcker och vevade med händerna och gjorde pruttljud med munnen! Då var det böcker med bilder på barn, grejer och djur med klara färger. Nu är hon 20 mån och älskar fortfarande böcker. Hon gillar dock ofta böcker som är för lite äldre barn men då brukar jag korta ned texten. Just nu läser vi många av mina gamla barnböcker från då jag var liten.

Sajtvärd på Iller.ifokus

PogoPedagog
2014-04-11 13:37
#5

Kom på en sak till. Viktigt för Bastian har alltid varit att det är stor variation på bilderna. Om det är två personer som pratar på ena sidan kan det inte vara samma bara att de flyttat sig aningens på nästa sida. Då tröttnar han med en gång.

Upp till toppen
Annons: