Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 4709 ggr
urfaren
2014-03-29 22:55

snuza hero vs babysense 2 andningslarm

Ska inhandla ett andningslarm och var förut helt inne på babysense då jag vet att dessa är bra. Sedan snubblade jag över Snuza Hero som går att fästa på blöjan vilket är bra då man kan använda det om har barnet i sängen med en. 

Någon som har erfarenheter etc om något av larmen? Bra/dåligt?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Annons:
ChristineL
2014-03-30 20:47
#1

Får jag fråga varför du vill ha andningslarm? 

Vad jag har förstått larmar de så fort bebisen gör andningsuppehåll eller andas oregelbundet och det är ju fullt normalt att man göra båda delar när man sover. Tycker bara det är onödigt att behöva springa femtielva gånger i onödan.

mallan-nog
2014-03-30 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi köpte ett andningslarm till vår son som är född 6 veckor för tidigt. Efter att ha legat på neo drygt en vecka med apparater som mäter puls och syresättning dygnet runt kändes det plötsligt väldigt naket att inte ha något alls som höll koll på honom. 

Vi köpte ett sådant larm som man sätter i blöjan. Det vibrerar om han inte andats på 15 sekunder och larmar efter ytterligare 5 sekunder utan andning samt om andningen är oregelbunden, dvs andningen har upphört i 15 sekunder men satt igång igen efter vibrationen 5 ggr. Så jag kan ju inte påstå att jag tycker att den larmar i onödan. 

Tyvärr så hade vi nu en väldigt liten och en väldigt livlig liten kille. Så det var svårt  att få blöjorna att sitta tillräckligt hårt för att larmet skulle känna andetagen och när han snurra och sprattlade runt i sängen lossnade larmet, vilket gjorde att det larmade. Så vi slutade använda det ganska snart.

Upp till toppen
Annons: