Annons:
Etikett17-juridik-försäkringar
Läst 1565 ggr
[jnordstrom]
2014-03-25 14:33

försäkringar?!

Hjälp, vilken djungel. Vilken försäkring har ni på era barn? Varför valde ni just den? Om ni vart tvungna att använda den hur gick de då?

Annons:
ChristineL
2014-03-25 14:46
#1

Vi har barnförsäkringen hos If, enda anledningen är för att vi har alla andra försäkringar där. Alla bolag har ju rabatt när man samlar så det är ju ett tips att faktiskt göra det.

jmkforlajjf
2014-03-25 17:26
#2

Vi har agria tänkte jag skriva haha! Hon är försäkrad hos trygghansa, vi gjorde de iochmed att vi skaffade ny hemförsäkring. Den kändes bra därför valde vi den :)

soundtrack
2014-03-25 18:05
#3

Nu är inte min bebis född än men jag har ändå börjat fundera på det här med försäkringar (inte minst för att jag borde skaffa mig en gravid-försäkring nu :S) Jag velar mellan If, som jag själv är försäkrad i, eller Länsförsäkringar, som vi har alla andra försäkringar i. Lutar åt att det blir det senare och jag funderar på att flytta min egen försäkring dit också.

Frida
2014-03-26 09:13
#4

Sonen är försäkrad hos Trygg-Hansa då vi har alla våra försäkringar hos dem och de få gånger vi har behövt använda hemförsäkringen (tack och lov inte någon av personförsäkringarna) så har det gått väldigt smidigt. I min erfarenhet är Trygg-Hansa väldigt bra på bemötande och kundservice men jag vet andra som påstår motsatsen. Vill minnas att det dessutom var något i barnfärsäkringen hos Trygg-Hansa som täckte mer än vad andra bolags barnförsäkringar täcker. Eller om det var så att försäkringen börjar gälla "tidigare" vid en skada. Något var det i alla fall som gjorde det hela lite bättre i våra ögon.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

PogoPedagog
2014-03-26 11:33
#5

Vi valde trygghansa. En kompis, visserligen vuxen, fick ut en stooor klumpsumma därifrån när hon konstaterades ha flera livslånga sjukdomar. Det hela gick smidigt och de strulade inte så därför valde vi dem med.

[Thiah]
2014-03-26 17:01
#6

Jag skaffade gravidförsäkring och ofattbar försäkring hos if. Vi har alla försäkringar där och jag gillar dem.

Annons:
fridaas
2014-03-26 21:14
#7

Vi bytte över till folksam från trygghansa då de vägrade försäkra dottern. Med folksam var det inga problem att försäkra henne trots att hon bara har en fungerande njure (anledningen till att trygghansa vägrade). Nu har vi både personförsäkring, gravid och hemförsäkring i folksam. Pappa har alltid haft folksam och aldrig haft några problem med dem.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

CelsiusT
2014-03-27 14:32
#8

Sitter just nu och velar lite på vilken försäkring man ska välja. Är gravid i v20 så snart är det dags för gravidförsäkring, och då tänker jag att det är smart att välja samma som man vill ha som barnförsäkring sedan.

Har If på hästen och hemmet, är okej nöjd med dom, men tycker dom är dyra och dom ändrar sina villkor hela tiden. Känns lite rörigt. Jag själv är försäkrad i Folksam, det var på den tiden den mest omfattande försäkringen, har fått ut stora pengar från dom vid både skador och sjukdom och dom har varit lätta att ha att göra med. Men jag har inga andra försäkringar hos dom så känns lite konstigt att välja dom. TryggHansa vill jag inte ha då dom grundlurade min familj på stora summor pengar trots att vi var storkund hos dom. Riktigt illa bemötande från dom så dom är brända hos mig.

Läste lite på villkoren hos If vs Folksam och det verkar som om Folksam har bättre villkor, eller? Så svårt att avgöra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Velinga1984
2014-03-27 15:22
#9

mina barn har IF, men får se om jag byter längre. Som CelsiusT skriver så verkar IF hela tiden ändra summan och sina villkor. Men än vill jag inte byta då yngsta sonen ännu inte är helt försäkrad pga sina tidiga sjukhusbesök. Byter nog till folksam sen.

[jnordstrom]
2014-03-28 16:45
#10

Efter lite övervägande hit och dit blev de folksam! Tack för att ni dela med er :)

Upp till toppen
Annons: