Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 545 ggr
jmkforlajjf
2014-03-25 14:02

Idébomba!

Har börjat få slut på ideér vad man kan göra hemma med sitt barn vid exempelvis regniga och lata dagar ;) och jag känner mig lite taskig när jag inte kan underhålla min lilla tjej alla gånger, och de känns mest som hon härjar omkring ibland. Så bomba på med ideér vad man kan göra med sina 20+ månaders bustroll :D

Annons:
Niklas
2014-03-25 14:05
#1

Vad tycker hon är roligt att göra?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ChristineL
2014-03-25 14:05
#2

Det finns inget spännande museum eller "lekland" där ni bor? Kolla vad det finns för barnaktiviteter genom kyrkan, biblioteken och kommunen. Åka och bada är ju också något som kan vara kul. Annars är det väl helt okej om dom får lära sig att ha tråkigt ibland också ;)

Egycsaj15
2014-03-25 14:09
#3

Lekland brukar de tycka är roligt iaf:)

[jnordstrom]
2014-03-25 14:36
#4

När jag var liten baka ofta jag och mamma för att sedan äta efter maten med pappa. De tyckte jag var jätte kul! De kunde vara allt från chokladbollar till bullar!

PogoPedagog
2014-03-25 15:20
#5

Vattenlekar överlag. Bada hemma i balja eller badkar, diska, få ösa vatten mellan olika byttor osv.

Bygga kojor

Lägga ut en madrass och hoppa från någon låg pall till eller göra kullerbyttor 

Kurragömma

datten

klä ut sig

ansiktsmålning

[Tess86]
2014-03-25 19:16
#6

Att göra egen Playdoh/leklera som man färgar med karamellfärg brukar vara en hit. Recept finns på nätet, det är mest vatten, mjöl och salt. Och så plockar man fram alla vanliga bakgrejer - kavel, pepparkaksformar, vitlökspress, brödnaggare, gafflar, bordsknivar osv och bakar och grejar med. 

Eller alternativet, göra trolldeg som man sedan bränner i ugnen och målar. 

Spela sällskapsspel, finns mycket kul för småttingarna också. 

Laga lunch tillsammans, baka, göra egen glass. Äta picknick på en filt på golvet.

Göra teckningar eller annat pyssel att ge bort till släktingar eller rama in och sätta upp på väggen.

Annons:
jmkforlajjf
2014-03-25 19:19
#7

Åååh massa bra tips ju! Tack så jättemycke allihopa :) nu har jag lite att roa oss med, jag får återkomma när allt är gjort haha ;)

Upp till toppen
Annons: