Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1006 ggr
Ria74
2014-03-22 15:00

Har du förändrats som person

sedan du fick barn?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[MyCassie]
2014-03-22 16:04
#1

Japp. Har blivit mer framåt, mer social, mer mogen och ansvarsfull. Om jag nu får granska mig själv lite.

Har mer skinn på näsan så att säga.😃

Ria74
2014-03-22 18:00
#2

Jag har fått mer tålamod sen jag blev mamma.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
2014-03-22 18:43
#3

Jag har blivit tröttare:P Men annars ser jag ingen förändring.

JossanH
2014-03-22 23:23
#4

Jag har blivit ännu mera blödig för andra människor och framförallt andra barn.

Sajtvärd på Iller.ifokus

giffan
2014-03-23 07:36
#5

Absolut, till det bättre får jag hoppas. 

Mitt morgon humör har jag lärt mig tygla. Kom på en dag att stackars bebisen kunde ju inte göra för att jag hatar gå upp på morgonen, så då bestämde jag mig för att vara glad iaf, och det har fungerat. Nu går jag nästan alltid upp lite före jag ska väcka barnen så jag hinner komma i gång själv som människa..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[jnordstrom]
2014-03-23 09:27
#6

Jag har ändrats totalt. Som dag och natt. Vissa har svårt att acceptera det. Sen elton kom är mina prioritering helt andra, vilket för mig är självklart. Förut var de jag och min sambo nu är de elton, jag och sambo! Jag har inga behov av egen tid längre har mer än gärna elton runt mig hela tiden. Hans välmående och lycka är min. Ute kväll med tjejerna finns inte på kartan är hellre hemma med min bebis. Sen träffar jag ju givetvis mina vänner men då är elton med. Från att aldrig vart barnkär till att längta efter nästa barn, de är vad jag har blivit. Från en som köpte dyra skor till en bullmamma med nike på fötterna för dom är bekväma!

Annons:
[Rumpstek]
2014-03-23 13:14
#7

Det tror jag väl att jag har gjort, för det mesta till det bättre.

Velinga1984
2014-03-23 20:08
#8

Jag har blivit lugnare, stressar inte upp mig i onödiga konflikter utan njuter av livet i min bubbla. Äldsta sonen fyller 10 år, och trots att jag kan vara en obekväm förälder inom barnomsorgen så kan ingenting störa den glädje jag känner som förälder. Jag har dessutom fått högre arbetsmoral sen jag fick barn, Motivation över att skaffa mig kunskap inom vissa ämnen växer för varje år. Ibland önskar jag att jag hade väntat lite med att skaffa barn men det är iofs pga min äldsta son som jag kämpat för att kunna försörja och skämma bort med äventyr.

Destany
2014-03-24 10:42
#9

Har fått större tålamod och är inte så rastlös längre.

Intehärutandär
2014-03-24 12:06
#10

Det enda "nya" är att jag är mer rädd om mig. Avskyr att åka med folk som kör fort t ex. Om jag dör, har min son ingen. Det finns alltid i bakhuvudet. Utsätter mig aldrig för onödig fara. Bättre självkänsla tillkom. Föräldraskapet är det enda jag alltid varit bombsäker på att jag är riktigt bra på.

Rutan_
2014-03-25 15:44
#11

Ja det har jag. Jag har lärt mig att be om hjälp, och där slutar det positiva…

Jag har sämre tålamod, blir irriterad och arg för ingenting. Jag är väldigt stresskänslig, minsta avvikelse i planeringen kan få mig att bryta ihop. Mitt humör kan skifta från glad till arg på en hundradels sekund (tyvärr är det bara enkelriktat så jag går aldrig från arg till glad snabbt, då kan det ta flera dagar…). Jag har blivit mindre social och jag orkar inte med mycket varken psykiskt eller fysiskt.

Jag fick djup förlossningsdepression i samband med första barnet och blev så här då, jag knäcktes totalt. Jag var en stark, glad, social och självständig person innan och nu är jag inget av det längre, är ofta beroende av hjälp för att klara av vardagen. Saknar och sörjer mitt gamla jag, för jag tycker inte om mitt nya jag. Har sen första barnet föddes försökt att lära mig leva med mig själv som jag är nu men det är svårt eftersom jag inte trivs med att vara så här.

Upp till toppen
Annons: