Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1265 ggr
Humi
2014-03-19 16:00

Två dagis

Vad tycker ni om att ha två stycken dagis för en 3 åring?

Någon som har erfarenhet av det?
Fördelar/nackdelar?

Annons:
Fridaaaa
2014-03-19 16:02
#1

Förskola, inte dagis 😉 Blivande förskollärare här hehe

Det beror på hur ditt barn är men jag förespråkar nog att ha en förskola till ett barn, ger mer trygghet och så tror jag. Men är hur jag själv tror och spekulerar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
2014-03-19 16:26
#2

Varför skulle man undrar jag?

Humi
2014-03-19 16:39
#3

Mitt ex fick för sig att flytta till en annan kommun och vill nu ha ett till dagis för att hon tycker att det är för långt att åka.

Jag är själv emot att ha två stycket.

Svarttusch
2014-03-19 16:46
#4

Det är nog väldigt problematiskt att ha två förskolor. Och ska ni bo på två skilda kommuner är det bra att redan nu bestämma i vilken kommun barnet ska gå i skola och ha förskola i den kommunen helt enkelt. För det är bara förskola man kan ha två olika. Så en av er kommer ju behöva åka med barnet till skolan i alla fall. Tre år är en lite känslig ålder så jag skulle inte byta förskola eller ha två olika. Vet inte hur länge ni varit isär, men det kan vara bra att åtminstionde en sak är detsamma oavsett hos vem barnet är.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Humi
2014-03-19 16:55
#5

Vi har varit isär i nästan två år nu.

Problemet är att logik inte finns i hennes tänkande, får hon bestämma så flyttar hon 60 mil bort och tar med honom. 
Så för tillfället så skjuter vi upp det tjafset till senare. 

Idag är problemet med att hon vägrar att fylla i en flyttanmälan (folkbokförd hos mig) om jag inte går med på att hon får ha ett till dagis. 

Har pratat med Skatteverket och det låter som att jag har alla fördelarna, men att det kommer att ta över 2 månader med att få klart folkbokföringen.

giffan
2014-03-21 08:25
#6

Jag skulle inte ha två olika. isåfall skulle jag om ni har varannan vecka, fixa en dagmamma på ena stället. Har ni gemensam vårdnad?

Kan ni inte lösa det själva får ni söka hjälp.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Velinga1984
2014-03-21 08:31
#7

Arbetar ni båda två så 2 förskolor behövs eller ens varann vecka? Jag hade personligen inte velat ha det så för barnets skull. Barnet är inte så gammalt och 2 förskolor kan bli tufft. Iofs vänjer sig barn fort.

Tina-A
2014-03-21 19:26
#8

Tycker absolut inte barnet ska hoppa mellan 2 förskolor, stackars barn! Vad mycket stress och vad många olika vuxna att försöka knyta band till och vad många barn att försöka komma överens med. Finns stor risk att barnet inte kommer komma in i någon av grupperna eftersom barnet bara är där varannan vecka, likaså väldigt svårt att hänga med i arbetet eftersom man missar varannan vecka hela tiden och aldrig får möjlighet att följa ett arbete hela vägen. Nej, absolut nej. Välj förskola i närheten av framtida skola och ha barnet enbart där. Är ni skrivna på olika adresser måste förresten ni båda godkänna förskolan i systemet för att platsen ska bli accepterad, vägra acceptera 2 olika förskoleplatser.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: