Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 642 ggr
PogoPedagog
2014-03-17 12:53

Önskar tips på leksaker till ettåring

Min son leker sällan själv så jag funderar på om det finns någon rolig leksak han skulle gilla som kunde locka honom till mer egen lek.  Han tycker om att klättra och att pilla med saker som har någon "mekanisk" funktion, alltså t.ex något som går att fälla ihop eller öppna o stänga. Han har även precis börjat intessera sig lite för dockor och att leka att han äter mat.

Jag tänkte hitta någon gammal kartong och måla om till en spis så han kan " laga mat" men jag vill gärna ha fler förslag.

Vad gillade era barn när de var runt 15 mån?

Annons:
[Thiah]
2014-03-18 08:08
#1

Jag har ju ingen egen än men jobbar just med den ålderns barn.  De har lekt affär där de haft en korg, någon kalender gamla plastflaskor av olika modeller och lite annat sånt smått och gott. 

De brukar gilla att klä ut sig, att bygga kojor och tunnlar. Ett mysigt krypin där man kan fiffilura ;). 

Man kan laga stora roliga klossar av mjölkkartonger. Då kan man laga stora torn eller borgar.

PogoPedagog
2014-03-18 10:14
#2

Tack fört bra tips:) Ja kojor gillar han i viss mån, vi får kanske bygga mer sådant.

[Thiah]
2014-03-18 10:46
#3

Har ni möjlighet kanske ni kan bygga en koja som kan få stå kvar i flera dagar. Så kan han boa in sig där.

Upp till toppen
Annons: