Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1151 ggr
cillisw
2014-03-13 10:47

När fleeceoverall?

Halloj, när kan man börja använda fleeceoverall? Har köpt en sån fin från Molo som ligger och väntar på att få användas. ;) men det är ju så svårt att veta när man kan byta från vinteroverallen. Hur klär ni era små nu när det börjar bli vår ute? Kan tillägga att min son är 7 månader. Mvh Cecilia

Annons:
NinniH
2014-03-13 11:30
#1

Här har han oftast body, byxor, strumpor + raggisar, jacka, mössa och vantar. Eventuellt någon filt i knäet också under fotsacken. Kvällstid får han en tunnare overall istället för jackan. Mer än så och han blir alldeles för varm.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[AmandaO]
2014-03-13 11:31
#2

Jag började med fleecen för ett par veckor sedan. Ibland har hon endast jacka på sig. Och mössa såklart.

cillisw
2014-03-13 12:44
#3

Tack för era svar! :) Så då skulle jag kunna köra på fleecen redan nu alltså. :)

[Tess86]
2014-03-13 12:57
#4

Min son är 8 månader och jag har börjat fundera på att det är dags att sluta med fleecenoverallen snart, i alla fall de soligaste dagarna, för att han blir så varm. Så det beror nog på barnet och i vilken del av landet man bor (i dag har vi 11 grader ute och sonen är varm i fleecen, men nu när han ska sova ute i vagnen får han ha den, för man blir ju kallare när man ligger still och sover). Under har han vanliga mjukisbyxor och långärmad men tunn tröja.

Niini
2014-03-13 14:28
#5

Vi köpte en Po.P windfleece i höstas, den har han använt från oktober ->. Har ju inte varit nån riktigt vinter i år här (Vasa) så jag tror vinteroverallen har han använt 1-2 ggr. Sonen är snart 9 månader.

[jnordstrom]
2014-03-13 17:16
#6

Min kille som föddes i januari har knappt haft overallen. Vi har använt en jacka goa strumpor, mössa och filtar i en varm åkpåse. De har vart perfekt för oss. (Givetvis kläder)

Annons:
mnilep
2014-03-13 19:30
#7

#6 Precis samma här. Vi använde en tjock overall när vi åkte hem från bb & de första gångerna när vi skulle någonstans efter det när hon var pytteliten. Men hon är så himla varm av sig så hon verkligen kokade av den där overallen efter ett tag! så vi har använt en jacka med luva/ mössa/vantar & ett par mjuka tjocka fodrade superbra skorliknande från H&M & såklart gosig filt, har även pälsliknande underst i vagnen :)  Även i babyskyddet har vi klätt henne så & en liten filt över benen. 

Nu bor jag utanför Örebro och här har det inte varit så speciellt kallt.

Upp till toppen
Annons: