02 - Barn 0-12 mån

När fleeceoverall?

2014-03-13 10:47 #0 av: cillisw

Halloj, när kan man börja använda fleeceoverall? Har köpt en sån fin från Molo som ligger och väntar på att få användas. ;) men det är ju så svårt att veta när man kan byta från vinteroverallen. Hur klär ni era små nu när det börjar bli vår ute? Kan tillägga att min son är 7 månader.

Mvh Cecilia

Anmäl
2014-03-13 11:30 #1 av: NinniH

Här har han oftast body, byxor, strumpor + raggisar, jacka, mössa och vantar. Eventuellt någon filt i knäet också under fotsacken. Kvällstid får han en tunnare overall istället för jackan. Mer än så och han blir alldeles för varm.

Kram Ninni
♥•*¨*•.¸¸♥ Chanipet Design & Foto ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2014-03-13 11:31 #2 av: [AmandaO]

Jag började med fleecen för ett par veckor sedan. Ibland har hon endast jacka på sig. Och mössa såklart. 

Anmäl
2014-03-13 12:44 #3 av: cillisw

Tack för era svar! :) Så då skulle jag kunna köra på fleecen redan nu alltså. :)

Anmäl
2014-03-13 12:57 #4 av: [Tess86]

Min son är 8 månader och jag har börjat fundera på att det är dags att sluta med fleecenoverallen snart, i alla fall de soligaste dagarna, för att han blir så varm. Så det beror nog på barnet och i vilken del av landet man bor (i dag har vi 11 grader ute och sonen är varm i fleecen, men nu när han ska sova ute i vagnen får han ha den, för man blir ju kallare när man ligger still och sover). Under har han vanliga mjukisbyxor och långärmad men tunn tröja.

Anmäl
2014-03-13 14:28 #5 av: Niini

Vi köpte en Po.P windfleece i höstas, den har han använt från oktober ->. Har ju inte varit nån riktigt vinter i år här (Vasa) så jag tror vinteroverallen har han använt 1-2 ggr. Sonen är snart 9 månader.

Anmäl
2014-03-13 17:16 #6 av: [jnordstrom]

Min kille som föddes i januari har knappt haft overallen. Vi har använt en jacka goa strumpor, mössa och filtar i en varm åkpåse. De har vart perfekt för oss. (Givetvis kläder)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.