Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 601 ggr
pernillaa
3/12/14, 8:34 AM

Frågor till barnen

Hej

Jag håller på och pysslar lite hemma och tänkte klistra fast en liten lapp med en fin beskrivning av vad en familj är. Började så tänka att det vore roligt att ha ett barns beskrivning av vad en familj är.

Ni som har barn stora nog att förstå och svara på en sån fråga får gärna fråga dom och skriva här vad dom svarade. =)
Ibland kommer det ju så gulliga saker från barnen. De har en alldeles speciell syn på saker och ting.

Fråga dom gärna också vad dom tror att kärlek är. =)

Vill ni citera något annat gulligt som barnen sagt får ni göra det också.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Ria74
3/12/14, 10:06 PM
#1

Kom att tänka på vad ett av barnen på förskolan berättade för mig när vi pratade om varför jag var tjock (gravid). Han sa:

"Mammor kan ha en bebis i magen när dom är tjocka men dom kan också ha ätit upp alla nudlarna."

Jag tyckte det var så gulligt :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

pernillaa
3/13/14, 8:28 AM
#2

Haha! Ja barn är så söta! Haha! =)

Ha en bra dag! // Pernilla

regskylt
3/13/14, 4:54 PM
#3

Min dotter som fyller sex år i sommar krävde att få veta hur bebisen kommer in i maggen på mamman, så jag förklarade grundläggande fortplantingskunskap. när jag hade förklarat varför en kille har snopp och tjej en muff så berättade jag att mannen stoppar in snoppen i muffen på kvinnan och då kan det bli barn. Ungens kommentar "vaddå, klipper man av snoppen fört eller?" samtidigt som hon klippte med fingrarna i luften som hon sa det.

TinaNordberg
3/17/14, 1:11 PM
#4

Jag är mormor alltså ingen ung nybliven mamma, även vi mormödrar har minnen från småbarnatiden. Vår äldsta dotter kanske 4-5 år satt med mig och tv´n var på och det var en film om två unga människor ute i skogen. De var kära och lade sig ner i mossan och hade sex, inte porrigt och naket men man förstod vad de gjorde. Dottern betraktade händelsen och frågade: - Vad gör dom? Jag svarade att de gör barn. Flickan såg helt häpen ut och utbrast: - Måste man göra det ute?

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Blodfot
3/17/14, 1:26 PM
#5

Underbara barn alla verkar ha! Jag frågade en av mina kompisars barn när hon var sur på sin mamma: -älskar du henne?  Barnet svarade jag och efter jag sa att du bara har en mamma och att hon älskar dig så sprang hon snabbt till sin mamma igen och sa att hon älskar henne! Så ur gullit!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Upp till toppen
Annons: