Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 532 ggr
mnilep
2014-03-11 14:09

vad gör ni på dagarna?

Tänkte höra vad ni andra fyller dagarna med för något med era 2-3-4 månaders hemma? :) 

Är ni mycket hemma och sitter eller är ni ute och gör saker varje dag? Beror väll såklart på hur de smås humör är men ändå :)

Känner ni er "fast" eller som att det är jobbigt att åka någonstans eller göra något på något sätt?

Annons:
MusCarro
2014-03-11 16:29
#1

Vi flyttade till egen hästgård när lillan var två månader gammal, hon är idag fem månader. Jag tänkte mig att det skulle bli lättare att ha allt nära och bara kunna gå ut genom dörren. Det blev det inte. Mest för att jag är helt ensam med lillan på veckorna då pappa jobbar borta, men mycket också för att jag inte kan slappna av om hon somnar inne. Och är hon med ute i vagnen så somnar hon ganska ofta, och då är det lite lugnare men just nu är hon så himla med i allt som händer så hon vill se allt hela tiden. Det är lite mer komplicerat då jag inte alltid kan stå FRAMFÖR vagnen i tid och otid när jag grejar med hästarna eller annat :P 
Annars är hon väldigt smidig att ha med sig, typ affären eller kompisar. Hon sitter snällt och tittar gärna på allt, flörtar med alla hon ser och verkar gilla att se annat än hemmet :) Hon har sedan början varit med och var aldrig riktigt "bebis" utan skulle alltid följa folk med blicken och se mycket för att vara nöjd :)

Jag tävlar dock mycket med mina kaniner, och i början gick det bra när hon mest låg i vagnen och sov, men nu när hon inte vill ligga där i 8 timmar så är det lättare att jag pumpar ur och hon får vara hemma med pappsen :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Velinga1984
2014-03-11 19:42
#2

Går promenader, umgås med vänner, åker på äldre sonens fritidsaktiviteter, tränar hemma, gör om möbler och studerar distans. Så dagarna går fort förbi. Just nu vill min 3 månaders bara bäras annars gnäller han. Lite tufft ibland när man inte alltid kan eller orkar bärs honom.

Ria74
2014-03-11 20:29
#3

När min tjej var i den åldern gjorde vi en hel massa, vi träffade kompisar, var ute i affärer, gick mycket promenader, gjorde små utflykter, föräldragrupp och bara spenderade tid hemma.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Niini
2014-03-12 08:46
#4

E har alltid varit väldigt medgörlig eller vad man ska kalla det. Så i den åldern var vi på loppis, ute o shoppade, gick på mamma-barnträffar, träffade vänner både med egna och utan egna barn, var på öppna dagis. Vi var även hemma och städade, lekte, läste. Jaa, dagarna kunde variera ganska mycket :)

Upp till toppen
Annons: