Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 682 ggr
Velinga1984
3/10/14, 3:56 PM

Bära, bära och bära

Min son är 3 månader imorn och kommit in en period att han ska bäras när vi går i affärer om han sitter i bilbarnstolen. Vi ställer nämligen alltid den i en kundvagn. Om man inte bär honom så illskriker han tills han blir upplockad. Jag vet inte vad han väger nu men då han vägde drygt 9 kg förra månaden så tippar jag på närmare 10 kg. Han blir riktig tung att bära runt i affärer så undrar om ni har tips. Funderade på bärsjal ett tag då jag inte litar på bärsele, jag går nämligen alltid och håller om honom iaf. 

Har ni några tips?

Annons:
[Thiah]
3/10/14, 4:49 PM
#1

Jag har satt mina förhoppningar till en bärsjal om Bobfloyd inte vill annat än bli buren. Men några tips för er har jag inte, kan återkomma om cirka 4 månader när jag vet själv. :)

Ria74
3/10/14, 6:14 PM
#2

Molly var likadan, hon ville jämt bli buren. Jag hade en bärsele och vi älskade den både hon och jag.

Jag kände aldrig att selen inte var säker, utan hon satt stabilt i den med många fästen som höll fast henne.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
3/10/14, 8:35 PM
#3

Annars kan det vara så att han inte trivs så bra i babyskyddet? Det brukar ju bli rätt varmt o trångt i dem. Jag tänkar att du kanske kan försöka handla med barnvagn o dra en korg med andra handen? Bara en idé.

Velinga1984
3/10/14, 9:07 PM
#4

Vi har aldrig med vagnen när vi åker bil, därför blir det babyskyddet. Pratade med sambon att vi får börja prova om det hjälper.

JossanH
3/11/14, 8:43 PM
#5

Det finns oändligt många olika selar. Har själv dn från manduca och kan inte se hur den skulle kunna vara osäker för ett barn då knäppning och sittdelen är konstruerad som den är.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: