Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1052 ggr
Ria74
3/9/14, 4:52 PM

Trillar och slår sig

Idag lyckades Molly trilla baklänges och slå sig i huvudet mot kanten på sängen när hon satt på golvet. Hon blev jätteledsen, men det gick snabbt över som tur var.

Det gör verkligen ont i mammahjärtat när dom gör så och ändå är detta bara början 🥵 det blir förmodligen fler vurpor nu när hon börjar ställa sig upp.

Har ni några bra tips för att minimera olyckorna som följer när bebisen börjar röra sig mer och mer på egen hand?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[Thiah]
3/9/14, 5:00 PM
#1

Sätt mjuka saker runt hårda kanter och se till att mattor/tyg som hon kan halka på tas bort. 

Och försök att låta henne pröva själv fast det ser smått farligt ut i mammaögonen. 🙂

PogoPedagog
3/9/14, 5:01 PM
#2

vi har använt oss mycket av mjuka mattor o liggunderlag som vi lagt ut på de "farliga" ställena o där de klättrar. Då kan de få klättra o pröva o lära sig och sedan när man ser att de behärskar  det kan man plocka bort dem.

[Thiah]
3/9/14, 5:03 PM
#3

#2 liggunderlag var ju en smart grej. De är ju rätt flyttbara också och inte hala. 🙂

VildaVittra
3/9/14, 5:06 PM
#4

#3 Jula har träningsmattor som är pusselbitar, så man kan bygga dom i vilken form eller storlek man vill.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Thiah]
3/9/14, 5:07 PM
#5

#4 sådana har vi på jobbet också, de är jättebra till gympan. Men liggunderlag är säkert billigare i större mängd.

ChristineL
3/9/14, 5:08 PM
#6

Det finns ju sånna där vadderade inomhushjälmar att köpa. Jag är lite så att det är okej att hon slår sig, dom är väldigt tåliga dom små liven och det är mest vassa hörn jag tycker är otäckt. Klinkersgolvet i hallen och badrummet får hon inte sitta på utan tjock filt under sig.

Annons:
Ria74
3/9/14, 5:13 PM
#7

Det Molly trillade på var igen vass kant utan bara hård. Men just när dom slår sig i huvudet tycker jag det är otäckt. 

Hjälm tycker jag är överkurs om det inte finns särskilda skäl. Jag tror det gjorde mest ont på mig om jag ska vara ärlig 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
3/9/14, 5:15 PM
#8

#7 Oftast är det nog mammahjärtat det gör ondast i.

Upp till toppen
Annons: