Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1603 ggr
Lisemarie
3/4/14, 11:12 AM

Tänder

När fick era barn tänder? Är lite lur på att min son på 10 veckor har tänder på g. Han har sedan några dagar tillbaka börjat dreggla, tugga på händerna och är så otroligt grinig hela tiden. Tänkte att det kanske är tänder, men det känns ju väldans tidigt.

Annons:
jmkforlajjf
3/4/14, 11:14 AM
#1

Dom kan hålla på i flera månader innan någon tand dyker upp. Min dotter fick sin första när hon var 7 månader och hon dreglade och grejer långt innan dess :)

Niini
3/4/14, 12:35 PM
#2

Sonen var 6 månader då de två nedre kom. Nu är han drygt 8 månader och vi var på första tandläkarbesöket idag och där bekräftade hon att de två övre är på gång nu.

Ria74
3/4/14, 2:04 PM
#3

Molly har inte fått några tänder alls än, hon är 7,5 månader gammal. Men hon har hållit på och bita i saker och dreggla sen hon var ungefär 3 månader så jag trodde dom var på g. Men som sagt inget än.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
3/4/14, 9:25 PM
#4

Oscar var 3,5 månad när han fick sina första tänder. Så visst är det möjligt att tänder är på gång:)

Gnuttan
3/4/14, 9:50 PM
#5

Fabian var 5 månader när de 2 första tänderna dök upp. Nu är han snart 1 år och den 7e tanden har precis tittat fram.

ChristineL
3/6/14, 4:45 PM
#6

Dottern har passerat nio månader och idag har känt nånting vasst i underkäken på henne!

Har ni upplevt att barnen sovit mycket när tänderna kommit? Nu har vi visserligen varit väldigt aktiva den här veckan men på eftermiddagarna har hon sovit 2-3 timmar varje dag! Hon brukar nöja sig med 20min- en timme ungefär.

Annons:
Niini
3/6/14, 7:24 PM
#7

#6 Nix, snarare tvärtom med sämre nattsömn.

Gnuttan
3/6/14, 9:00 PM
#8

#6 Det enda jag har märkt på Fabian är att det har varit extra mycket dregglande, inget annat.

ChristineL
3/6/14, 9:42 PM
#9

Vi har liksom inte märkt nånting. Nu när vi tänker på det så har kvällsvällingen kanske varit lite bökig några kvällar men annars inget. Dregglande har gått i perioder lääänge så det har det inte varit, ingen feber, inget gnäll, sover som vanligt osv :)

Destany
3/7/14, 8:59 AM
#10

Oscar har varit lite gnällig o dregglar mycket när han har fått tänder men han har fått 2-3 tänder per gång. Har gett han lite alvedon när det varit som värst. Han är snart 9 mån o har 8 tänder. Misstänker där är fler på gång för han dregglar mycket mer nu igen

Upp till toppen
Annons: