Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1368 ggr
Wisby9211
2014-03-03 20:12

babynest hindrar utveckligen?

Jag fick höra från en bekant idag att hon hört att om barnet sover i babynest på natten så hindrar det utveckligen? Personen sa att barnet har inte chans att lära sig att rulla till sidan eller på magen. Någon mer som hört talas om det? Ska fråga min bm om det nästa gång jag går dit men det är den 13 mars.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Velinga1984
2014-03-03 20:18
#1

Tror jag inte stämmer. Vår son på 12 veckor är ofta i sin babysitter men har vid enstaka tillfällen ändå rullat runt när han ligger på golvet. Babynest kan ge trygghet, vi gjorde en egen variant när han skulle vänja sig vid sin säng.

PogoPedagog
2014-03-03 20:40
#2

Nu ska de väl helst sova och inte öva grovmotoriken om natten. Träna kan de ju göra på dagtid om man lägger dem på en filt på golvet. Tycker det låter fånigt bara:P

JossanH
2014-03-03 21:36
#3

Håller helt med #2! På natten vill man ju gärna att de ska ligga lite mer still för att tex ligga kvar på rygg och inte trassla in sig i filar och dylikt. När de sover så sover de ju, men när de är vakna kan jag ju tänka mig att det finns bättre miljöer för dem än att bara ligga i ett babynest.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tina-A
2014-03-03 22:47
#4

Håller med #2. De ska ju ligga där i när de sover..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[MyCassie]
2014-03-03 23:09
#5

Stämmer verkligen inte. Vår dotter älskar sitt nest och haft det sen hon föddes och hon kan minsann vända sig. :D

Wisby9211
2014-03-04 07:45
#6

Bra då behöver jag inte vara orolig, håller med er att på natten ska dom sova. Min dotter älskar att sova i sin babynest så blev orolig när jag fick höra detta. :-p.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Ria74
2014-03-04 08:34
#7

Molly har sovit i ett slags babynest och hon kan både vända sig och sätta sig upp själv så det behöver du nog inte vara orolig för :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Tess86]
2014-03-04 09:53
#8

De sitter ju heller inte fast ett babynest. Även om det är lite trångt och ombonat så lär ju sig de flesta barn att vända sig på plats. Vår son ligger i alla fall och vrider och snurrar runt på ett och samma ställe, även om han har en massa plats att röra sig på eftersom han sover i vår säng (utan babynest eftersom han är sju månader gammal nu).

Upp till toppen
Annons: