Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 891 ggr
mnilep
2014-02-28 13:06

sömn 2 månaders bebis

Hur mycket sover/sov era 2 månaders?

Min tjej har börjat sova mer på dagarna igen.. sover jättebra hela nätterna, vaknar 1-2 ggr och ska äta bara. Förut var hon vaken väldigt mycket på dagarna och blev lätt övertrött framåt efterm/kvällen..  men nu har hon börjat sova på förmiddagen också flera timmar. Blir ej övertrött och somnar lätt & bra på kvällen också ;o  men känns lite som att hon sover FÖR mycket istället nu…  Känns som att hon bara sover & sover ungefär, när hon väl är vaken så är hon jätteglad och pratar och har sig & ska sitta upp & grejar, inget gnäll alls.. men det här med sömnen ? : o

Annons:
Svarttusch
2014-02-28 13:10
#1

Jag minns inte riktigt hur mina barn sov i den åldern, men jag minns ett tips jag fick när stora pojken var bebis: "Dagsömnen styr nattsömnen". De måste alltså sova bra på dagen för att sova bra på natten, och det verkar ju som det är precis hur det är för dig. Bebisen sover bra på dagen och därför bra på natten :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

OlgaMaria
2014-02-28 13:14
#2

Det låter jättebra! Eftersom hon blev övertrött förut sov hon för lite då. Nu har hon kommit till ro och sover så mycket hon behöver. Ta det lugnt och låt henne sova. Sömnbehovet kommer minska successivt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mnilep
2014-02-28 16:43
#3

ja det är väll som det ska antar jag :)   allt var bra på bvc idag också så :)

JossanH
2014-02-28 21:02
#4

Vår tjej sov massor som liten bebis. Även nu som 1,5 åring så får hon ofta styra sömnen själv till viss del. Hon behöver sova minst en halvtimme på dagen men ofta sover hon mellan 1-2 timmar beroende på hur hennes dagsbehov ser ut. Det är bra att lyssna på sina barn. De vet oftast själv vad de behöver. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Velinga1984
2014-03-01 12:56
#5

Min son på 2 och en halv månad sover mellan 20/21 till 05/07 allt beror på hur han äter på dagen. Vid enstaka tillfällen vaknar han på natten och ska äta men somnar sen om. Storebror sov nätterna konstant från 2 månaders ålder. 

Yngsta sonen sover på förmiddagarna och är oftast vaken till och från under eftermiddagen. Han får styra sin sömn själv på dagarna fram till klockan 19 ungefär, sen bestämmer vi att han ska vara vaken för att kunna sova för natten.

Upp till toppen
Annons: