Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 839 ggr
Ria74
2014-02-18 20:34

Vilka barnsjukdomar?

Vilka sjukdomar har era barn haft? Kan vara allt från förkylning till vattkoppor?

Hur gamla var dom när dom blev sjuka?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
ChristineL
2014-02-18 21:03
#1

Nova fick första förkylningen nu i helgen 8, 5 månad gammal. Snuva, hosta och feber upp till 38, 3. Feberfri sen igår men fortfarande snuva och det är rena misshandeln att torka henne om nästan och ge näsdroppar :(

JossanH
2014-02-18 21:31
#2

Hade 3 dagars feber när hon var runt 5 mån. Vet inte om hon blev sjuk pga tänder eller magsjuka, men kräktes några ggr när hon var kanske runt 10 mån. Blev magsjuk på sitt ettårskalas och fick en liten återsläng av det ett par veckor senare, men väldigt lindrigt. Nu vid 1,5 års ålder har hon varit förkyld med hosta och snorig, ingen feber. Har väl varit lite småsnorig några gånger men ingen direkt förkylning innan den här. Umgicks med sin syssling då de upptäckte vattkoppor på honom men hon fick aldrig några. Blev bara förkyld istället.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Rutan_
2014-02-18 21:33
#3

Stora sonens första sjuka var förkylning, men hur gammal han var då minns jag inte. Det var någon gång under senare delen av hans första år i alla fall. När han var över året och börjat på förskola fick han några förkylningar men sällan så att han behövde vara hemma. Han har haft vattkoppor nånstans vid två års ålder och för några veckor sen hade han misstänkt svinkoppor (eller svinkoppa, han hade bara ett lite varigt sår vid munnen). Kräksjuka har han haft en gång när han var ca ett år och tio månader och magsjuka när han var ungefär två och ett halvt år.

JossanH
2014-02-18 21:37
#4

Just det, hon hade urinvägsinfektion också när hon bara var några månader.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Niini
2014-02-18 22:12
#5

Hmm.. E var väl kring 5 månader då han hade första förkylningen, som tur var ingen feber utan endast snuva och hosta.

PogoPedagog
2014-02-18 22:53
#6

Förkylningar såklart och så har vi checkat av tre-dagars-febern när han var ca 12 mån.

Annons:
Tina-A
2014-02-19 06:42
#7

Allt möjligt, förkylning, magsjuka, ögoninflammation, urinvägsinfektion, vattkoppor..

UVI när hon var 10 månader och vattkoppor när hon precis blivit 2 år

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jmkforlajjf
2014-02-20 11:25
#8

Min dotter fick 3-dagars feber när hon var 1 månad gammal. Efter det har hon mest varit förkyld och haft feber, ibland i samband med tänderna. Hon har även varit magsjuk 1 gång vid 8 månader, 3 dagar innan hon skulle döpas, så de va ju kalabalik då vi också fick maginfluensa, varav min sambo svimmade och slog i huvet i handfatet 2 dagar innan dopet. Men det gick bra i slutändan ändå, dock blev några sjuka efter, men de va ju lite på egen risk tycker jag ;)

Emelie-E
2014-02-20 11:35
#9

Han har bara varit förkyld med feber än så länge. Han var ca 4 månader när han blev sjuk första gången. Nu är han tre år och är väldigt sällan sjuk

Upp till toppen
Annons: