Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 1224 ggr
Kakanla
2/16/14, 4:22 PM

Hon sover till "vuxen musik"

Hej! Min treåring har ALDRIG sovit en hel natt. Utom de sista fem nätterna när hon har fått låna min mammas avslappnings musik, typ, porlande bäckar o.s.v. Men problemet är nu, att hon är en grin-apa, hehe. Hon har jättesvårt med Språket, Ibland är hon världens gosigaste och säger: Jag älskar dig mamma, och ibland ska hon verkligen ha som hon vill, annars gap-skriker hon. Kan det vara något annat problem än att hon vill ha allt? Jag förstår, för när hon är med min 12-åriga "dotter" så är hon grinig för det mesta. Vad kan det bero på?

Annons:
Dominika
2/16/14, 4:37 PM
#1

Det är inget fel med att Ditt barn sommar till vuxenmusik. Däremot skriket, kan bero på något annat, men det kan också vara åldern. Kanske är det så att Ditt barn känner sig utanför? Försök att prata med henne på ett snällt sätt. *Hon tycker att Du/Ni är för hårda *Hon vill ha någon i sin egen ålder att leka med *Hon vill göra mer saker med familjen *Hon vill göra mer som hon själv vill *Hon känner sig stor, hon känner att hon klarar sig själv *Hon vill göra saker själv *Hon tycker att Du/Ni är överbeskyddande Lite anledningar som kan bero på varför din dotter är som hon är! :)

Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus

JossanH
2/17/14, 8:45 AM
#2

Har hon problem med Språket kan det vara en frustration i att inte bli förstådd som gör att hon blir upprörd.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: