Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 13655 ggr
Game
2/12/14, 7:51 PM

Fördelar med att skaffa barn..

Alla pratar om hur jobbigt det är att ha barn. Ibland blir man ju rent avskräckt. Men tycker att det är så hemskt när alla pratar om hur hemskt det är att ha barn. Träffade en kompis på stan och frågade hur livet som mamma är. Det jag fick till svar var att det är tungt, ingen tid för sig själv, jobbigt, bara jobb och barn.. Hur hemskt som helst!! Som sagt jag har inga barn och kan inte säga att jag vet hur det är att ha barn. Absolut det är inte röda rosor hela tiden, men vad i friden är röda rosor hela tiden?? 

Absolut det blir mindre vila, egentid, ekonomin blir lägre och så vidare.. Men sen handlar det väl mycket om hur man strukturerar upp det? Speciellt om man är ett par som har en bebis. Det handlar ju om att man hjälps åt osv. Sen sover ju ungen emellanåt också.. då får man ju tid att vila och göra det man vill.. 

Nämen helt seriös så är jag riktigt less på att alla säger hur hemskt det är att ha barn. Dom kan säga TIO NACKDELAR och sen en positiv sak, typ att dem älskar dem över allt annat.. Tycker att det är fruktansvärt !! 

Finns det nå fördelar med att skaffa barn?

Annons:
Ria74
2/12/14, 8:03 PM
#1

Jag tycker det är en enorm fördel att få barn.

Du får förmånen att uppfostra och vägleda ett barn till vuxenlivet. 

Du får uppleva en massa saker ihop med ditt barn.

Du får en massa kärlek och bus.

Du får många skratt, men såklart även tårar.

Du får ta fram barnasinnet i dig och leka igen.

Du får en massa nya vänner genom ditt barn.

Du uppskattar tid på ett helt annat sätt.

Du får älska någon helt villkorslöst.

Självklart är det många gånger jobbigt, dåligt med sömn och stressigt. Men innan jag hade barn hade jag också det jobbigt, dåligt med sömn och stressigt då och då. 

För min del är att få barn det bästa som har hänt mig ❤️

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
2/12/14, 8:05 PM
#2

Jag älskar att vara mamma! Jag är alltid älskad, möts varje morgon av en liten solstråle, lycka varje dag att få se hur min dotter utvecklas och allt kul hon kommer på, grimaser, ljud, rörelser, allt! Naturligtvis finns det stunder allt inte är solsken, missade sömntimmar och man hinner inte duscha varje dag, men vad gör det?

[jnordstrom]
2/12/14, 8:23 PM
#3

Det värsta med att skaffa barn är att älskar dom så fruktansvärt mycket.

JossanH
2/12/14, 9:59 PM
#4

Åh men det är ju det bästa jag gjort i livet!! Jag ser få nackdelar med att ha barn och en mängd fördelar! * älskar att aldrig sova ensam, trots att man ibland vaknar med en fot i munnen. * har världens bästa unge så jag lider knappast av sömnbrist ;) älskar att ligga och mysa på morgonen och vakna av att någon säger "heeeej" när man slår upp ögonen istället för en tråkig väckarklocka. * att få vara med när någon upplever allt för första gången! Så underbart när ens lilla unge vill gå ut i skogen och ligga på rygg och kolla på träden bara för att hon ramlade så dagen innan och upptäckte en helt ny vinkel av skogen. * man är aldrig ensam. Även om det kan kännas långtråkigt vissa dagar att vara hemmamamma (kommer inte jobba på ca 4 år, har varit hemma 1,5 år) så är det bästa tiden i mitt liv :) när jag senast skulle ta ett efterlängtat bad i lugn och ro slutade det med att jag hade en otroligt glad liten tjej tillsammans med mig i badkaret. Och det gjorde absolut inget. Äsch, jag skulle kunna fortsätta i all evighet men det vara några av dom saker jag älskar med att vara mamma :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

mallan-nog
2/13/14, 12:45 AM
#5

Nu är min pojke bara knappa 5 veckor & dessutom prematur, men jag tycker redan att det är helt underbart! Älskar honom nå helt otroligt mycket! Inte kan jag känna att jag har någon direkt sömnbrist eller att jag inte får någon "egentid". Eftersom han är prematur så sover han väl något mer än en "fullgången" men nu är han i v.38+6 (född i 34+1) och håller sig vaken allt mer. Jag TROR att mycket blir vad man gör det till & vad man har för inställning till allt. Jag tänkte redan innan han kom att det löser sig, det blir nog bra & vi får väl hjälpas åt jag & min sambo. Visst, jag har inte sovit mer än Max 2,5 timme sammanhängande sen han föddes, men vad gör det. Vi sover lite längre på morgonen & går och lägger oss tidigare på kvällen. Blir jag trött på em så sover jag en sväng då, samtidigt som lill-pojken sover. Sambon hjälper till med blöjbyten och tar grabben när jag tex vill träna eller duscha. Han är dessutom "ansvarig" för att laga mat, vilket han alltid har gjort, men det hjälper mig att få mer "egentid" eller sova. Jag bryr mig inte om längre ifall att det är lite stökigt. Plockar det värsta när jag orkar/hinner och försöker hålla efter lite hela tiden så att det inte ska bli ett bombnedslag. Jag hinner tom åka till stallet för sköta och träna mina hästar. Nu har jag ju fördelen att ha den stora hästen hemma hos mina svärföräldrar som är pensionärer och hemma hela dagarna & de små hästarna går hemma hos mina föräldrar där min pappa arbetar hemifrån. De passar alla mer än gärna lill-killen när jag är där. Jag ser bara till att ha ammat honom ordentligt innan jag sticker ut och kör/rider. Jag vet inte om jag har fått en ovanligt enkel unge eller något sånt men jag tror inte det… Ta det lugnt & ta det för vad det är, jag ser ingen anledning till att stressa upp sig för ditten & datten. Det är helt underbart & sömnen som sagt, sov när barnet sover! De sover rätt många timmar per dygn & även om du inte får sova 6-8 timmar i sträck så får du sova! Men strunta i att det är stökigt, att du behöver tvätta, att laga mat osv. Det kan den andra föräldern göra (förutsatt att man är två). Det är underbart att få barn! De jobbiga stunderna vägs helt klart upp och över av alla fördelar!

[AmandaO]
2/13/14, 9:52 AM
#6

Fördelen med att skaffa barn är enkel, livet blir så värdefullt. Det finns massa mera, så som att få se en liten växa upp, första gången den skrattar osv. 

Nackdelar kan jag inte se några, beroende på hur man prioriterar. Jag hade tyckt att det hade vart lite jobbigt om jag aldrig fick ducha, städa osv. Men det får man, det handlar bara om hur man prioriterar. Jag som är morgonpigg även när jag är dödstrött ser till att ta vara på det och går varje morgon upp flera timmar före min dotter, på så vis får jag börja dagen med en kaffekopp och dusch, följt fix i hemmet (städa, tvätta osv). Ofta blir det tid över och då sitter jag i soffan och bara är för en stund innan Lillan vaknar. Så det jag försöker säga är att de som ser för många nackdelar har helt enkelt prioriterat fel.

Annons:
Game
2/13/14, 11:27 AM
#7

Tack!! Så skönt att få se att det kan vara underbart att ha barn. 

#6 Det är precis så jag tänkt. Man måste prioritera, kompromissa med sin kille, och sen kan man ju göra saker effektivt.. :) 

Blir så glad av att höra era fina berättelser och känner mig något lugnare nu! Äntligen berättar folk vilka fördelar som finns med att skaffa barn! :) 

Tacckk! Uppskattar era inlägg! :) #1 #2 #3 #4 #5 #6 .. :)

Tusen
2/13/14, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vi fick tre barn och jag har ALDRIG, ALDRIG ångrat mig en enda sekund, för jag har fått så mycket av mina.

För varje barn har kärleken till varje barn bara vuxit. Vi har gjort så mycket roligt tillsammans och mitt liv hade varit mycket fattigt utan dem.

Idag är alla tre vuxna och vi har fortfarande väldigt roligt tillsammans.

Jag kan inte se några nackdelar alls med barn. Bara fördelar. Vilken glädje!

Destany
2/14/14, 8:52 AM
#9

Det finns fler fördelar än nackdelar att ha barn. Är så kul o följa utvecklingen o se den lilla personligheten växa fram. Väcks alltid av ett leende. Min son är så busig redan så han lockar fram många skratt dagligen. Det enda som är tufft är sömnbristen. Han sover typ aldrig

[Thiah]
2/15/14, 5:46 PM
#10

Visst har vi diskuterat att eknomin kommer bli sämre och att tiden inte kommer räcka till. Vi diskuterade sånt innan vi ens började försöka skaffa barn och det var liksom en nackdel men inte en som skulle få oss att inte skaffa barn. Nu väntar vi vår första unge och sambon (som har vart oroligast) har kommit tillfreds med att livet fortsätter bara det att det blir lite annorlunda. ;)

[MyCassie]
2/16/14, 4:07 PM
#11

Jag ser faktiskt inga nackdelar med att ha barn. Barn gör livet rikare och har endast sina fördelar enligt mig.

Rutan_
3/25/14, 9:32 PM
#12

Jag kan villigt säga att bebisar inte är min grej. Jag tycker att det är en hemskt jobbig tid och jag hade gärna sluppit den tiden. Men, jag ser fram emot när de är några år, när de kan prata, gå, förstå, när de är mer en person eller hur jag ska säga och är lite mer självständiga. Det är då jag tycker att det blir roligt med barn.

Upp till toppen
Annons: