Annons:
Etikett10-amning
Läst 10267 ggr
[jnordstrom]
2/12/14, 10:59 AM

ammar och hungrig som en varg!

Ni som ammat var ni väldigt hungriga? Hade ni ett enormt sötsug hela tiden? Gick ni ner i vikt fort? Helamma ni eller del? Hur länge? Många frågor! Men jag helammar och äter som en varg och skulle inte tacka nej till något sött 24/7. Så här mycket åt jag inte ens som gravid! :p hur de är med vikten vet jag inte för jag kasta ut vågen under graviditeten. Men kan snart ha mina gamla jeans. Men banta kan jag göra när senare i livet.

Annons:
Facklan
2/12/14, 11:05 AM
#1

Oh… Stackare ! det är inte lätt om man börjat bli hungrig på det sättet … 

Jag känner igen det .. jag var svimfärdig på morgnarna efter nattens utfodring … 

Jag löste detta genom att ha lite mer protein i mellan målen … jag kokte ägg o detta va super att ha på macka som mellis…

Drack gärna mjölkchoklad med stansar mjölk på kvällen det va natten som var jobbigast … hoppa inte över några måltider ta gärna extra mättande mellan mål. 

Hoppas det hjälp nått o lite mer fett o protein hjälper att få bort socker suget hjälpligt ! Lycka till !!

ChristineL
2/12/14, 11:08 AM
#2

Jag var jättehungrig och törstig hela tiden när jag helammade, vilket är helt normalt vad jag förstått. Särskilt att man blir det just när man sitter och ammar, det är därför viktigt att alltid förse sig med ett glas vatten i närheten. Sötsuget vet jag inte, har alltid problem med det :P Efter fyra månader hade jag tappat det jag gått upp under graviditeten, men har fortfarande tio kilo över. Helammade fram till drygt fyra månader då vi började med gröt lite smått.

MusCarro
2/12/14, 11:26 AM
#3

Jag tappade matlusten totalt redan på BB. KUNDE inte äta, blev proppmätt på ingenting. Nu - fyra månader senare så börjar jag kunna äta normalstora portioner mat igen. Men detta gjorde ju också att jag rasade i vikt efter förlossningen. Gick upp 13 kg under grav, men har förlorat 23 kg på fyra månader. Och jag är väldigt liten sedan tidigare, lättviktare så att säga. Så jag behöver verkligen få i mig ordentlig mat i dagsläget, så har börjat tänka mycket på kosten det senaste :)

Men törstig som bara den är jag nu när jag helammar! Herregud, dricker säkert ett par liter om dagen, och har alltid varit dålig på att dricka i hela mitt liv :P

Sötsuget har inte varit så farligt, eftersom jag inte har varit hungrig öht, och har slutat med godis och läsk helt, vilket gör att jag faktiskt inte är sugen längre heller :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

OlgaMaria
2/12/14, 12:15 PM
#4

Jag hade mindre aptit när jag ammade jämfört med som gravid.

Men hur som helst råder jag till mer fett och protein i maten för ett jämnare blodsocker.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Rutan_
2/12/14, 2:52 PM
#5

Jag hade inte någon vidare aptit under denna graviditet och inget sötsug alls, men några timmar efter att sonen var född kom ett enormt sötsug som hållit i sig ett tag, men det börjar avta nu. Den lilla aptit på mat jag hade lyckats få upp innan sjönk till noll igen och är så fortfarande. Alla graviditetskilona försvann på en vecka och jag går i mina vanliga kläder . Jag helammar.

Dock är min kropp ändå pluffsig och jag känner mig och ser fet ut trots att kilona är detsamma, jag har inte gått upp eller ner på snart tre månader. Jag rör mig i princip lika lite nu som innan förlossningen på grund av foglossningen, så vet inte riktigt varför armar och ansikte helt plötsligt blivit pluffsiga.

Upp till toppen
Annons: