Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1039 ggr
Ria74
2/10/14, 10:27 PM

Har ditt/dina barn eget rum?

Har ditt/dina barn eget/egna rum?

Hur gammal var ditt barn när det började sova i eget rum?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
2/10/14, 10:34 PM
#1

Nej, min dotter har inte eget rum. Vi har inget passande rum för tillfället. Hon är 7 månader.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Rutan_
2/10/14, 10:40 PM
#2

Ja, båda har egna rum, men lillebror använder det inte än ;)

Stora sonen började använda eget rum när han var ett år och nio månader gammal, det var då vi flyttade till större och han kunde få ett.

Lisemarie
2/11/14, 6:43 AM
#3

Min son har inte eget rum, men han är bara snart sju veckor. När han blir äldre och börjar sova hela nätter i egen säng är planen att han ska få eget.

[Thiah]
2/11/14, 7:57 AM
#4

Svarade nej fast Bobfloyd ännu rumsterar inne i sitt privata slott (min livmoder). 

Han kommer inte få chans att få ett eget rum förrän han är cirka 15 månader och vi flyttar till större.  Vi har ett förråd/walk in closet som i värsta fall kan bli ett sovrum åt honom om det av  någon orsak helt skulle krisa. Eller så får mamma och pappa flytta ut i vardagsrummet. Vi får se.

OlgaMaria
2/11/14, 8:47 AM
#5

Ja, de har egna rum. De fick det vid 8 och 10 månader men för vår del hade det varit skönt om de kunnat få det tidigare då de båda varit lättstörda, men vi kunde inte ordna egna rum tidigare än så.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ChristineL
2/11/14, 9:08 AM
#6

Hon har ett eget rum men hon sover hos oss fortfarande. Hon är dryga åtta månader och inne i en väldigt knölig period vad gäller nattsömnen så skulle inte orka ha henne i ett annat rum och behöva springa dit flera gånger per natt.

Annons:
[Tess86]
2/11/14, 10:07 AM
#7

Min son, 6 månader gammal, har haft ett eget rum sen innan han föddes. Där inne har vi hans garderob och byrå med kläder, en hylla med lådor för leksaker, en mysig fåtölj att sitta i (vuxenstorlek), matta på golvet att leka på, liten bokhylla o.s.v. (ett färdiginrett barnrum förutom säng). Vi leker där inne på golvet, läser böcker i stolen och sånt. Sover gör han i vårt rum, i vår säng på natten och ibland i spjälsängen på dagen. 

När han ska flytta in i sitt rum på natten har vi inte bestämt.

[AmandaO]
2/11/14, 10:26 AM
#8

Hon har ett eget rum och började sova själv i det när hon var ca 4månader. Gick superbra, hon sover hela nätterna där inne.

Lathundarna
2/11/14, 11:12 AM
#9

Har haft eget rum sen han föddes. Är strax över 2 år idag.

CelsiusT
2/11/14, 3:42 PM
#10

Min bäbis ligger än i magen. Men vi har ett rum som delvis kommer bli hens egna. Dock tror jag knappast att hen kommer hinna flytta dit innan vi flyttar (jag hoppas iaf att vi ska hinna flytta innan dess). Vi har ett gästrum där vanliga sängen ska få stå kvar och i övrigt så planerar jag att få in en gungstol och en byrå som jag kan ha bäbiskläder i och kanske använda som skötbord ovanpå (får se vad det blir). Så det rummet kommer bli ett bra avkopplingsrum ihop med bäbis och ge möjlighet för mig och sambon att sova i olika rum om det behövs (tex om sambon ska jobba o bäbis bara skriker). Men spjälsängen kommer stå i vårt rum, intill min sida av sängen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Velinga1984
2/11/14, 4:23 PM
#11

Båda mina barn har egna rum. Äldsta sonen fick eget när han var 6 månader och yngsta sonen på 2 månader sover fortfarande inne hos oss

PogoPedagog
2/11/14, 5:25 PM
#12

Vår son har eget än så länge men kommer i framtiden dela med sitt sykon. Sen när de blir äldre och  börjar kräva egna rum sk vi försöka ordna det.

JossanH
2/11/14, 7:57 PM
#13

Inget eget rum, men hennes saker delar rum med en del av våra saker. Hon är 1,5 år och sover i vår familjesäng tillsammans med oss. Sängen är 2,5 m bred :) När hon själv vill flytta till eget rum får hon göra det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
NinniH
2/11/14, 8:11 PM
#14

Nej, han har inget eget rum då det inte riktigt finns plats för det. Hans säng står i vårt sovrum, även om han än så länge sover i vår säng intill mig. Tanken/förhoppningen är att när han väl sover hela natten får han sova i sin egen säng. Han är 5½ månad gammal.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[MyCassie]
2/12/14, 11:56 PM
#15

Japp det har hon. Hon var 2 månader när hon fick eget rum.

Tina-A
2/13/14, 12:25 PM
#16

Ja hon har eget rum. Fick det och började sova där när hon var ca 2 år och 10 månader, så nästan 3.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

PogoPedagog
2/13/14, 12:37 PM
#17

Dagens tips. Byt inte rum för barnet när det är förkylt.

Vi gjorde äntligen klart hans eget rum igår, innan har han sovit i ett kök. Jag hade förberett så jag skulle kunna sova med honom i det nya rummet de första nätterna. Nattningen gick kanon o sen sov han fler timmar men när jag kom och la mig hade han börjat få feber och efetr det somnade han knappt en enda gång. Så vi har varit vakna hela natten. Bara en varning till er andra, passa på att byta rum när de är friska:P

Dominika
2/16/14, 4:42 PM
#18

Hilda och Hugo har ett eget rum, för att vi har byggt en vägg emellan ett rum så dt blev två. Nova däremot har inget eget än, hon HAR ett eget men hon sover hos mig och min man.

Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus

Destany
2/18/14, 11:00 AM
#19

Vi ska flytta om drygt 2 månader så då kommer han få eget rum o förhoppningsvis även sova där inne. Han blir då drygt 10,5 månad

Challa86
2/18/14, 8:56 PM
#20

Jag och sonen på två år delar både rum och säng. Det är mysigast så ^^

challameow.wordpress.com 

Annons:
Velinga1984
3/20/14, 1:32 PM
#21

Nu har yngsta sonen fått eget rum. Han vaknar av sin pappas väckarklocka, och ibland ringer den redan 03.30 vilket är otroligt dumt då sonen sover 10-11 timmar per natt.

Intehärutandär
3/20/14, 11:49 PM
#22

Mitt "barn" blir 15 år, så det vore ju underligt om vi delade sovrum ännu. Han fick eget rum då han var fem och skulle börja lekis. Innan sov han med mig och hade inget behov av eget rum.

Rutan_
3/25/14, 2:29 PM
#23

Lillebror fick flytta in till sitt rum vid fyra månaders ålder för till slut kunde jag inte sova på grund av alla hans ljud. Tror att han sover bättre där också, han vaknar inte klockan fem varje morgon längre…

Frida
3/26/14, 9:22 AM
#24

Sonen (fem månader) har ett eget rum men han sover i egen säng i vårt sovrum. Han har börjat sova lite bättre om nätterna nu så vi ska snart testa att han sover i sitt rum då min sambos snarkningar och väckarklocka verkar störa honom.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: