07 - Adoption

Tvillingsystrar

2014-02-05 16:54 #0 av: [Mustangcab]

"Norsk dokumentär från 2013. På ett barnhem i Kina möts två förväntansfulla föräldrarpar som ska adoptera varsin flicka. De slås av hur lika deras döttrar är, men barnhemmet förnekar att de är tvillingar. Ett dna-test bekräftar deras misstankar, men flickorna har redan skilts åt. Alexandra växer upp i en liten by i Norge och Mia i en stad i USA. Familjerna håller kontakt genom åren och efter åtta år är det äntligen dags för deras återförening. En dokumentär av Mona Friis Bertheussen." källa tv.nu

Imorgon i SVT 1 kl 21.00

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2014-02-05 18:07 #1 av: Ria74

Låter som en intressant dokumentär, får se till att titta på den :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anmäl
2014-02-05 19:19 #2 av: [Mustangcab]

Jag har sett delar av den innan och den var verkligen intressant så jag ska  se den även om jag inte har några barnSkrattar

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2014-02-06 06:58 #3 av: Thiah

Får man månne se den om man bor utomlands via svt play? För den låter ju helt klart intressant. 

Tack till dig Mustangcab som alltid sätter ut roliga och bra tevetips här och var på ifokus! Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2014-02-06 19:44 #4 av: [Mustangcab]

Det beror på om du får in svt play. De brukar låta det ligga om det är tillåtet för den som producerat det hela.

Roligt att du uppskattar mina tips.Skrattar

Anmäl
2014-02-06 21:04 #5 av: [WickedAlly]

Tack gode gud för svtplay. Dagens i-landsproblem består nämligen i att dokumentären går samtidigt som Hela England bakar.

Tack för tipset, låter väldigt intressant :)

Anmäl
2014-02-06 22:17 #6 av: [Mustangcab]

Imorgon medverkar de båda systrarna i Skavlan i SVT 1 kl 21.00

Anmäl
2014-02-07 04:39 #7 av: Thiah

Mitt problem är att jag bor i fel land men jag får se ganska mycket av det som är på svt ändå. 

Anmäl
2014-02-07 23:02 #8 av: [Mustangcab]

# 7 Får du  inte in SVT i Finland?

Anmäl
2014-02-08 07:48 #9 av: Thiah

#8 nä jag har valt kanal4 istället i mitt kanalpaket (för att de visar mer program jag ser på). 

Fick inte se den dokumentären på svt.play tyvärr

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.