Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 954 ggr
mnilep
2014-02-05 15:27

mat som går snabbt

Har en bebis på 1 månad här hemma & behöver tips på mat som går snabbt att göra åt mig på dagarna!

Har ej möjlighet att göra matlådor & frysa in då vi har pytteliten frys tyvärr! :( 

alternativt mat som jag kan göra kvällen innan som håller sig 1-2 dagar i kylskåp ?

Annons:
Sploutt
2014-02-05 15:33
#1

Strimla kyckling, stek och häll på en mrs cheng's THAI panaeng curry (konserv) och kanske samtidigt hälla i en liten burk bambuskott. Koka ris till det = så jefffla gott. Har ätit det i tre dagar nu, lika gott idag som när jag lagade det ;) Så går det ju på noll och ingen tid alls.

Niini
2014-02-05 17:12
#2

Köttsoppa, går ju inte så snabbt men håller sig bra :)
Kycklinglår och ris.

Ria74
2014-02-05 18:08
#3

Spagetti och köttfärsås, korv stroganoff och sallad går hyffsat fort att slänga ihop.

En köttgryta håller sig ett par dagar i kyl och blir godare ju längre den får stå.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
2014-02-05 19:15
#4

Passa på att laga mat när bebis sover. Gratänger, pajer, lasagne, sånt man slänger ihop och kör i ugnen, det sköter ju liksom sig självt. En babysitter är en jättebra "barnvakt" också ;)

PogoPedagog
2014-02-05 19:37
#5

pasta med avokado o räkor.

Det enda som tar tid är att tina räkorna. Mosa en avokado med lite grädde, citron o dill, ha i några räkor och ät med pasta. Supergott o supersnabbt, Om du kör snabbmakaroner o skalade räkor gissar jag på att du kan laga det på under 10 min:)

Upp till toppen
Annons: