Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1911 ggr
TezzD
2/2/14, 10:13 PM

Utbrott

Båda mina barn f.201009 & 201210 får väldiga utbrott.. min 3 åring är det inte så konstigt med längre, det är svårt att ta ett nej 😉 Men ibland är det så jag misstänker bokstavskombo… hur tidigt kan man kolla för det? Samtidigt skriker samvetet i bakhuvudet att "nej nej, det är bara normalt" och OM hon skulle ha någon kombination så handskas vi med det då… inget fel i det heller, men ändå blir man orolig.. 

Men min 1 åring… ja herrejösses… hon kan nog bara säga nej just nu… och hon är så mammagris att jag nästan blir tokig ibland för jag får verkligen inte EN minut till att sitta ner eller ta disken eller gå på toaletten.. osv.. hon ordagrant hänger i mina ben… 

Vet inte vart jag vill komma med detta inlägg egentligen.. jag tror nog bara att jag ville få en bekräftele på att jag inte var ensam i världen och gnälla av mig lite 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Ria74
2/2/14, 10:59 PM
#1

Helt okej att gnälla av sig här, det behöver vi alla ibland :)

Jag kan känna igen det där med mammagris. Molly är väldigt mammig, hon vill att jag bär henne jämt var vi än är. Kan inte riktigt komma nära nog. Det är okej för det mesta, men ibland vill man bara gå på toa själv.

Men en vacker dag när hon är 14 sitter jag säkert här och drömmer tillbaka till när hon var som mest mammig och önskar mig dit igen :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

TezzD
2/2/14, 11:04 PM
#2

Ja Ria visst är det så! 
Då längtar man kanske efter gnäll gnäll och åter gnäll… ghmm.. eller? hihi.. joo, lite till viss del såklart, gnället är ju av en anledning..  😉

Lite trött i huvudet blir man dock. haha, min sambo klarar det ICKE… och jag börjar fasa för vårat förhållande… han är så trött på barnen att han blir arg, elak och skäller för minsta lilla.. vilket ger mig ännu mer arbete.. 🥵 psykologi är nog inte hans starka sida 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Ria74
2/2/14, 11:09 PM
#3

#2 Ja, ibland blir det lite mycket när man aldrig får en minut för sig själv.

Tråkigt att din sambo tycker det är jobbigt. Förstår att det blir jobbigt för dig på två håll då. Kanske därför lilltjejen blir så mammig också? Barn känner lätt av stämningen och klänger ännu mer när något känns annorlunda.

Jag märker på Molly att hon blir ännu mer mammig när det kommer främmande människor eller sambon kommer hem från bortajobb en vecka. Han jobbar borta söndag - fredag och är hemma fredag till söndag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

TezzD
2/2/14, 11:13 PM
#4

Det är märkligt för Minstingen blir alltid så glad när pappa kommer hem, men han får aldrig aldrig röra henne… 😐 hon gallskriker…

Min sambo jobbade också borta förr från sönd kväll till torsd kväll.. när lillasyster inte fanns… men då märkte jag att det "störde" storasyster lite faktiskt….

Ja det blir ju dubbelt jobb när man hela tiden måste hjälpa sambon. Bli arg på honom, förklara för han och inte minst ingripa varje gång barnen är högljudda för att han får frispel o skäller ut dom för att dom… leker….

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
2/2/14, 11:13 PM
#5

Så det är egentligen inte så konstigt att våra barn har börjat att "säga ifrån"

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

PogoPedagog
2/2/14, 11:15 PM
#6

Jag skulle säga att alla barn väl har perioder, vissa har lååånga perioder när de är fullkomligt omöjliga utan att de behöver sättas någon diagnos på dem. Diagnosen de har är väl i så fall SB- små barn:P

Man får bara härda ut och försöka verkligen uppskatta de roliga lätta stunderna man får. Och gnälla hejdlöst däremellan när man får chansen att beklaga sig:)

Annons:
OlgaMaria
2/3/14, 9:29 AM
#7

Hur sover de på nätterna?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

TezzD
2/3/14, 3:27 PM
#8

Min 1 åring sover hela natten. Från 20 till 08 :-) Men min 3 åring sover väldigt oroligt och vaknar minst en gång varje natt och vill sova hos mig. Ibland somnar hon kl 20 men på sista tiden så är det inte före 21 som hon ger upp. Igår var klockan 21.30. Ändå kom hon in runt 01. Orolig Idag var dom båda trötta och jag fick väcka storasyster 08,20. Men det är ju inte jättekonstigt då hon somnade så sent ;-) Jaguud ibland önskar man att man var en superwoman! ;-) fast det är ju iofs alla mammor egentlige ;-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

OlgaMaria
2/3/14, 5:17 PM
#9

Okej. Jag tror att om man kan lyckas få barnen att sova gott så blir mycket väldigt mycket enklare. Allt är enklare om man inte är utmattad. 

Många beskriver magnesium som en "mirakel-mineral" vid ADHD-problem, och jag tycker det är bra att ge det till barn om de sover dåligt och är rastlösa. Magnesium är helt avgörande för kroppen vid avslappning och sömn och används i all avslappning i kroppen i muskler, hjärna, hjärta, mage, psyke m.m. Om barn sover oroligt och det inte finns någon uppenbar anledning som att de är sjuka eller har ont så är det nästan alltid magnesiumbrist, även om det också kan finnas andra anledningar. 

Jag ger mina barn magnesium brus-tablett då och då om de är övertrötta och har svårt att somna. Det verkar fort och effektivt - de sover bra, vaknar mer utvilade och glada.

Ännu bättre (man slipper skitämnen som finns i brustabletterna) är att ge magnesiumspray eller låta de bada med espomsalt.

Tar också själv magnesium varje kväll för att sova bättre, minska värk och höja ph-halten i kroppen. Har konstaterad brist så det är bara att köra på. Men brist är tyvärr vanligt. Våra jordar är urholkade på mineraler och det leder till brist på mineraler i vår mat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: