Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2411 ggr
[jnordstrom]
2014-02-01 17:47

hjälp! min bäbis fiser som en karl!

Precis som rubriken lyder min 3 veckors bäbis fiser som ev vuxen karl! Ibland störs han av de men oftast bekommer de honom inte. Men jag är ändå förvånad att en sån liten kan ge ifrån sig dom ljuden! Är de vanligt att dom brummar så?!

Annons:
nakenkatt
2014-02-01 18:03
#1

min första tanke är att han ev sväljer luft. Att han kanske äter lite för fort? Om bebisar besväras av gaser finns det receptfria läkemedel på apoteket, prata med BVC så får du veta vad det heter.jag vet att mina barnbarn fick det.Det är droppar. men köp det ej innan du varit i kontakt med dem. och din bebbe verkar ju inte ha ont i magen.

ChristineL
2014-02-01 18:09
#2

Bajsar han inte när han låter så? Det gjorde Nova iaf, rejäla brakskitar för att tala klarspråk ;) Vad jag förstått är det mer vanligt med gaser vid flaskmatning då de lättare sväljer luft då.

nakenkatt
2014-02-01 18:15
#3

#2 ja det är mycket vanligt vid flaskmatning.

JossanH
2014-02-01 18:21
#4

Vi har också en liten fisfia ;) Jag tycker ju att det är bra att gasen lätt verkar komma ut. Mycket värre om dom inte kan fisa.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[jnordstrom]
2014-02-01 18:36
#5

Min elton hel ammas, men han kan ju säkert få i sig luft ändå. Jag har väldigt mycket mjölk, kan de va så att de kommer för fort? Kan man lösa de i såna fall? Vi har testat minifom, men helt utan verkan. Men helt klart bättre att han fiser än att de är stopp!:)

Ria74
2014-02-01 19:06
#6

Molly fiser också så man undrar om de ligger en karl under sängen 😂

Helt otroligt att de kan finnas så mycket gas i en sån liten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
JossanH
2014-02-01 19:44
#7

#5 jag hade också mjölk till ett helt fotbollslag ;) Brukade få trycka ut det värsta i början för att inte dränka stackarn.

Sajtvärd på Iller.ifokus

nakenkatt
2014-02-01 22:03
#8

Jättebra tjejer att ni har mjölk. Så bra för era små.

JossanH
2014-02-01 22:11
#9

#8 oerhört tacksam att jag kunde amma!!! Men man kände sig lite som en mjölkkossa när man stod lutad över badkaret mitt i natten och mjölken bara sprutade åt alla möjliga håll. Eller när man sov inlindad i 2 stora badlakan och ändå vaknade med ett blött täcke.. ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Velinga1984
2014-02-01 22:47
#10

Min son på snart 8 veckor har fisit massor från dag 1. Han flaskmatas men fes även mycket när han sondmatades. Enligt BVC är det fullt normalt, även läkarna på sjukhuset där vi är inlagda för stunden säger att det är normalt. Idag när jag tog febertemp så hjälpte det både bajs och luft att komma ut. Ett tips ;) Annars har inte sonen varken droppar eller annat då han inte har magknip.

Rutan_
2014-02-01 23:22
#11

Hehe båda mina fiser som jag vet inte vad ;) Helt galet vad högt det kan låta.

#10 Det är ett jättebra tips till barn som har svårt för att släppa ut gaser och bajs, det med febertermometern. Man kan dra lite försiktigt fram och tillbaka för att reta igång tarmen, men man ska bara akta så man inte tar in termometern för långt, det ska bara vara en liten, liten bit in.

[jnordstrom]
2014-02-01 23:48
#12

#9 Jag är med otroligt tacksam att jag kan amma! :) känner igen de där med blött täcke och ner sölad unge!:p känns som Elton alltid har intorkad bröstmjölk någon stans :p #10 ja de är väl normalt, bara väldigt fascinerande att de kan låta så ur den lilla människan :p

NinniH
2014-02-04 18:24
#13

Birk pruttar också som en hel karl, lägger av riktiga brakare. Helammar, men använder amningsnapp som nog kan påverka lite. Min bvc-sköterska brukar säga att en pruttande bebis tyder på bra mage/tarmar. Värre när de behöver prutta men inte kan.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Upp till toppen
Annons: