Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 773 ggr
ninni zzz
1/30/14, 1:35 PM

hoppgunga

hej när får man börja använda gåtol och hoppgunga

Annons:
Ria74
1/30/14, 1:56 PM
#1

Hoppgunga har vi inte testat, men gåstol har vi. Enligt BVC-sköterskan var det okej när dom var stabila i ryggen och att man såg till att dom inte gick för länge i stolen utan bara korta stunder.

Molly är snart 7 månader.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ninni zzz
1/30/14, 2:35 PM
#2

oki tack för rådet när får man börja ge vatten till spädbarn då

ChristineL
1/30/14, 2:47 PM
#3

#2 - Vatten ger du först när barnet börjar äta hela portioner av vanlig mat.

PogoPedagog
1/30/14, 3:20 PM
#4

Vatten är ju inte farligt för små barn. Anledningen att man inte ska ge det är att amning/ ersättning är mycket nyttigare för dem att få i sig och man vill inte fylla deras små magar med vatten som konkurerar med det viktiga.

ninni zzz
1/30/14, 10:22 PM
#5

vilken månad ska man börja ge vatten då

ChristineL
1/31/14, 8:33 AM
#6

#5 - Som jag skrev, när du börjar ge hela portioner riktig mat kan barnet få vatten till. När man gör det är ju olika, men tidigast vid sex månader. Har ni egen brunn måste ni dessutom koka vattnet först, kolla med bvc som erat kommunala vatten är ok.

Annons:
PogoPedagog
1/31/14, 9:37 AM
#7

Va? Det stämmer inte att man måste koka vatten från egen brunn. <däremot kan det vara lämpligt att göra ett vattenprov om man väntar barn eller har småttingar och egen brunn.

ChristineL
1/31/14, 10:03 AM
#8

Det är bara den infon jag har fått :)

Ria74
1/31/14, 10:20 AM
#9

Molly får vatten till maten. Vi har egen brunn och fick information om var man kunde skicka ett vattenprov för analys. Är vattnet okej enligt provtagning slipper man koka det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Mabrotnosh
1/31/14, 6:13 PM
#10

Jag kokade vattnet ändå även fadt jag har kommunalt vatten. Nu vid smakisar eller smakportioner så har jag slutat koka vatten.

Upp till toppen
Annons: