Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2534 ggr
Lisemarie
2014-01-27 20:18

Blöjor

Här hemma kör vi på pampers blöjor. Vad använder ni andra, vilka är bäst? Det är väl säkert en smaksak i och för sig. Är det någon som testat/använder icas egna blöjor? Tänkte, det skiljer väl rätt mycket i pris, hur är det med funktionen?

Annons:
Ria74
2014-01-27 20:24
#1

Jag har libero helt enkelt för den passade bäst utan att läcka :)

Vi testade icas egna och dom var helt okej, Coops däremot tyckte jag inte alls om. Dom satt inte bra, läckte och luktade kemiskt på något vis.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
2014-01-27 20:28
#2

Allt-i-ett-blöjor från Imse Vimse varvat med Libero och Icas. Icas funkar jättebra, har aldrig läckt.

[Zorita]
2014-01-27 20:50
#3

Libero tyckte jag var helkassa, lillen var ju helt blöt om snoppen efter att han kissat. Pampers höll torrt mycket bättre. Jag tycker det är superviktigt att han är torr och bekväm, i alla fall tills han ska pottränas.

OlgaMaria
2014-01-27 21:10
#4

Enligt vår uppfattning är pampers bäst för killar och libero bäst för tjejer. Vid 5 månader ungefär kan man ofta byta till en billigare blöja. Vi har Icas blöjor på dagen och pampers på natten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Niini
2014-01-27 21:18
#5

Libero, har provar libero, pampers och Muminblöjor. Mumin kändes inte alls bra (plus att de inte fanns i vår vanliga affär) och pampers satt illa och E blev röd i baken jättefort.

PogoPedagog
2014-01-27 21:19
#6

Kör tygblöjor dagtid och pampers baby-dry på natten eller om vi ska bort. De fungerar fint på vår pojk och sitter bra på hans tämligen runda lår.

Sen har vi provat Active fit men de läckte uppåt ryggen så fort han låg på rygg minsta stund. Särskilt om han bajsade. Så de är nog bäöttre för de som börjat gå.

Annons:
jmkforlajjf
2014-01-27 21:20
#7

Vi använder libero up and go, skitbra! Speciellt då hon har börjat riva upp blöjorna om hon har vanliga, grymt irriterande haha! Pampers använder vi bara i absoluta nödfall, hon får utslag av dom :/

JossanH
2014-01-27 21:26
#8

Använder inte pampers och har aldrig gjort. Hört så mycket dåligt om deras starka lotion och kemikalier i blöjorna.. Älskade änglamarks när de hade blöjor men nu köper vi coops egna. Det är viktigt för oss att de är miljömärkta. Funkar bra på vår dotter.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Velinga1984
2014-01-27 21:54
#9

Vi köpte Bamse nu sist, positivt överraskad. Pampers active fit funkar allra bäst här men även Pampers vanliga funkar. Libero funkade inte alls, bara läckte så sonen var blöt varje gång. Använde bara några sen sålde vi paketen vi hade. Libero har aldrig funkat på mina barn.

fridaas
2014-01-27 22:47
#10

Libero är dem som funkar bäst hos oss, enda gången de har läkt är när det har varit dags att byta storlek. Pampers läkte hela tiden. Nu när hon inte använder blöjor så mkt längre (mest på förskolan och på natten, eller om vi ska till stan) har vi börjat med Willys egna och de funkar med bra även om de känns blötare snabbare men det är bara positivt just nu när vi försöker vänja Henne av med blöjor helt.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Lisemarie
2014-01-28 02:00
#11

#4 Varför kan man byta ungefär vid den åldern?

Destany
2014-01-28 07:32
#12

Kör med ica basic o de fungerar jätte bra på min långa pojke

OlgaMaria
2014-01-28 08:15
#13

#11 Blöjorna sitter bättre när de blir större och bajset blir oftast mindre rinnigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Tess86]
2014-01-28 12:57
#14

Vi har provat Libero, Pampers, blöjbilens egna och Huggies men vi använder Libero. De passar bra på sonen, läcker sällan. Pampers hade han ibland när han var pytte, dels på neo och dels för att vi hade ett paket hemma, men nätet i de blöjorna fastnade i hans rumpa när han hade bajsat så de tyckte vi inte alls om. De billiga märkena har vi inte testat någon gång, men å andra sidan köper vi i princip alltid Libero med rabattkuponger så jag vet inte om de billiga märkena blir billigare. Vi har oftast 50 kr rabatt om man köper två paket, senast köpte vi tre paket med 100 kr rabatt.

Lisemarie
2014-01-28 13:21
#15

#14 Varifrån får du rabatterna?

[Tess86]
2014-01-28 13:29
#16

#15 Vi handlar blöjorna på Willys och de har så ofta erbjudandet 50 kr rabatt för två paket att det räcker att köpa då. Senast, 100 kr rabatt, fick vi hem på posten från libero.

OlgaMaria
2014-01-28 13:31
#17

#15 Gå med i Liberoklubben på deras hemsida så får du hem rabatter.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ria74
2014-01-28 14:12
#18

#15 Kolla reklambladen som kommer från mataffären. Här är det ofta rabatt på libero böljor i coop butiken. Har sett kuponger i icas reklamblad också har jag för mig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

NinniH
2014-01-28 19:52
#19

Hittills har vi provat Icas, Willys, Lidls (Toujour), Libero och Pampers. Willys är jag inte nöjd med alls, de klarade knappt något kiss alls tycker jag. Icas var helt OK när han hade storlek 3, men sen var passformen inge bra längre. Libero var bäst när han var nyfödd. Toujour funkade helt OK, men vi handlar så sällan på Lidl. Nu när han är 5 månader är det Pampers Baby Dry som fungerar absolut bäst.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

cillisw
2014-01-29 10:41
#20

Vi har använt libero och pampers men kör nu endast på pampers då dom är mjukast. Liberos blöjor är så stela och hårda i jämförelse med pampers.

Annons:
[MyCassie]
2014-01-29 14:06
#21

Vi använder Libro då vår dotter reagera på Pampers samt att Pampers inte kändes fräscha efter minsta lilla kiss.

[AmandaO]
2014-01-29 14:34
#22

Vi använder oss av Lidls blöjor. Mest för att det ligger på samma gata som oss, och sen för att dom funkar finfint.

Gnuttan
2014-01-29 19:29
#23

Vi använder libero. Pampers gillade jag inte alls, dom luktade så starkt när dom blev blöta och nätet i dom fastnade på rumpan.

MusCarro
2014-01-29 19:58
#24

Pampers här. Libero läckte heela tiden, sedan så var de mycket mindre plastiga och stela än Pampers. Smidigt också med linjen på blöjan som blir blå när det kommit kiss :) Har inte testat några andra ännu.

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Upp till toppen
Annons: