Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2536 ggr
Destany
1/27/14, 11:13 AM

Min 7,5 månaders är som förbytt

Min son är 7.5 månader och har blivit otroligt missnöjd o skrikig. Han var missnöjd när han var nyfödd också men sen vände det till det bättre men nu består dagarna av skrik, skrik o mer skrik. Han vill inte sova varken på dagen eller på natten. Så läggningarna är en kamp o nätterna är en kamp. Han har aldrig sovit en hel natt. De senaste nätterna sover han halva natten mellan oss för vi orkar inte. Han sover rätt dåligt ändå. Dagarna består av att han skriker otroligt högt o spänner sig av ilska, han rivs o bråkar vad han än ska göra. Ska jag klä på honom så skriker han, ska han äta middag så skriker han. Får han inte vara i famnen skriker han, får han vara i famnen skriker han. Han håller på att lära sig o krypa , vet inte om det kan vara det som gör han frustrerad? Orkar knappt ha det så här o vet inte vad jag ska göra för han ska bli nöjd.

Annons:
jnielsen
1/27/14, 11:19 AM
#1

Jag vill minnas att jag hade samma bekymmer vid 4mån och 6,5mån (då han lärde sig krypa) samt vid 1 år.. missnöjd med ALLT! tror att det var frustration över att vilja men inte kunna riktigt…

Prata med BVC om det känns för tungt…

JossanH
1/27/14, 12:20 PM
#2

Försök få honom nöjd, eller så nöjd han kan bli. tror inte han behöver fler motgångar så försök att tillgodose det som går att tillgodoses.

Sover han bättre hos er, låt honom sova hos er. Jag upplever själv att hela familjen sover bättre när vi gjorde en stor säng (2,5 m bred säng) så att vi alltid samsover men att man kan få lite svängrum. Vår dotter är 1,5 år. Barn måste inte lära sig att sova i egen säng när dom är små, och framförallt inte om de kräver extra närhet i perioder. Passar det föräldrar och barn så kan man självklart ha delade sovrum men annars är det faktiskt ett påtryck från samhället att små bebisar ska sova själv.
Gör vad som verkar funka bäst för er så att ni får sova så mycket som möjligt och skit i samhällets alla krav på hur det förväntas vara.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Destany
1/27/14, 1:29 PM
#3

#1 jo jag har också den känslan att han är frustrerad att han inte kan krypa. Han vill ta sig fram o han kan stå i krypposition men kan inte än ta sig framåt. Är väl bara o hoppas att han blir nöjd när han kan krypa riktigt. #2 jag försöker verkligen att tillgodose hans behov o jag leker med honom men han kinkar ändå. Jag vill helst att han ska sova i sin egna säng för jag kan inte sova när han sover hos oss för han ligger klistrad på mig så jag kan inte röra mig alls. Men jag vill inte att han ska vara ledsen heller så han får sova där om vi provat allt annat.

JossanH
1/27/14, 4:56 PM
#4

#3 om han ligger klistrad mot dig låter det verkligen som att han har extra närhetsbehov just nu.

Sajtvärd på Iller.ifokus

PogoPedagog
1/27/14, 5:58 PM
#5

Vi hade vår värsta period runt den tiden med. Lång var den oxå tyvärr, 2-3 mån av extremt närhetsbehov om dagen och dålig sömn på nätterna. Bara att härda ut och ge så mycket man orkar:P

Tina-A
1/27/14, 8:37 PM
#6

Låter kanske som ett utvecklingssprång? Finns 2 i den åldern, ett vid ca 6 månader och ett vid ca 8 månader.  http://www.familjeliv.se/Foralder/Wiki/a190.html

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
AnnaFagerell
2/1/14, 4:37 PM
#7

Han den lille killen blivit kollad i sina öron? Låter som ett typiskt öronfall för mig som haft tre

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: