Annons:
Etikett22-bilder-filmer
Läst 2867 ggr
[Hallons]
1/24/14, 6:00 PM

Dockhuset-presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dockhus. Så fina, så välgjorda. Detaljer. Lister. Lampor och mer! För några år sen var jag hemma hos en familj, som hade (tror jag) det vackraste dockhuset som någonsin skådats! Det hade elekrisitet, små tavlor, där spiken och träden syntes, element och små taklister. Så vackert. Och självklart var jag fast! Så genast när jag kom hem började jag snickra. Jag köpte in saker och möbler, dockor och gjorde mat. Visserligen är det ännu inte klart… Men jag anser, att håller du på med dockhus, är det en hobby som alldrig blir klart. Och tro mig mina vänner, när jag skriver detta, det är underbart att ha något som man löptid kan tillägga något till! Varje vecka, ibland flera dagar i veckan sätter jag in en och en annan klocka, eller ett fat… Låt mig presentera! Mitt dockhus i skala 1:12

Annons:
[Hallons]
1/24/14, 6:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Barnen som leker en del i dockskåpet har satt upp favvo dockan Anna i vardagsrummet :)

VildaVittra
1/24/14, 6:07 PM
#2

Men vad kul med en miniatyrist till. Jag bygger även jag dockskåp och har skrivit en artikel om det här: http://pyssel.ifokus.se/articles/518cf767ce12c405900011ff-i-miniatyrernas-varld?articles-1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hallons]
1/24/14, 6:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Maten är framdukad på bordet!

[Hallons]
1/24/14, 6:10 PM
#4

#2 väldigt kul att detta intresserar dig med!

[Hallons]
1/24/14, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Köket, städat och väl i ordning. All mat är tillverkad av mig.

[Hallons]
1/24/14, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Stora tavlan i vardagsrummet

Annons:
VildaVittra
1/24/14, 6:15 PM
#7

Jättefina saker du gjort, jag har aldrig gett mig på mat själv.

Lite kul dock är att jag idag satt och funderade på om det fanns underlag för ett dockskåpsforum här på iFokus.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hallons]
1/24/14, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Barnens och mitt favorit fönster!

[Hallons]
1/24/14, 6:18 PM
#9

#7 hmmm… Skulle behöva finnas dockskåp i fokus. Vet flera här inne som intresserar sig för dockskåp. Eller i alla fall miniatyrer i fokus :)

VildaVittra
1/24/14, 6:34 PM
#10

Modellbygge finns, men det är ju mer flygplan, bilar osv. 

Skulle du vara intresserad, så skulle vi kunna diskutera saken per pm och kanske få med de du vet? För det är inget forum någon kan sköta själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hallons]
1/24/14, 6:37 PM
#11

#10 ja gärna! Du får jätte gärna pma.

Praefatio
1/24/14, 7:01 PM
#12

Åh, vad härligt! Har i dagsläget inget dockskåp men är extremt förtjust i miniatyrer och samlar sådana. Är jättesugen på att köpa ett slitet gammalt dockskåp att renovera så fort vi flyttar till större lägenhet.

Vilken fantastiskt fin mat du gör, TS!

Ria74
1/24/14, 7:06 PM
#13

Otroligt fint! När jag var yngre höll jag på en del med miniatyrer och gjorde en del tittskåp. 

Blir sugen att plocka fram det igen när jag ser dom fina sakerna du har gjort.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[Hallons]
1/24/14, 7:09 PM
#14

#12 mycket av sakerna på bilden är till salu :) #13 det förstår jag!! Har själv plockat fram mitt gamla dockskåp. Så jag har ungefär 4 framme nu :)

Upp till toppen
Annons: