Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1979 ggr
Anonym
Anonym
1/19/14, 10:46 PM

ni som är timanställda?

hej! ni som är timanställda hur gör ni med schemat på förskolan? Lämnar ni för varje dag eller hur gör ni?

Annons:
Tina-A
1/20/14, 11:40 AM
#1

På alla ställen får du inte lämna om du inte fysiskt befinner dig på jobbet, så många har sina barn hemma de timmar de inte arbetar.

Jag tycker att det är lite konstigt att man vill lämna bort sitt barn om man nu inte behöver vara någon annan stans. Sitter man bara hemma så finns det väl ingen direkt anledning att lämna barnet på förskolan? I alla fall om barnet är så litet som 1, 1½, 2 år.. Om man har ett större barn kan det vara bra att gå lite mer regelbundet på förskolan om man får, men korta dagar.

Min man är timanställd och vi lämnar varje dag även om han inte blir inringd eftersom när han väl blir inringd så är det "Kom NU!" och då blir det väldigt ont om tid eftersom det tar typ 1 timme att klä på vår dotter. Om han inte vet hur dagen ser ut lämnar han runt 10 på fm efter överrenskommelse med förskolan och hämtar senast 15 om han inte blivit inringd under dagen.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

JossanH
1/20/14, 12:01 PM
#2

Jag uppfattar TS inlägg helt annorlunda och frågan är; "lämnar de som är timanställda sina barn utefter arbetstid för dagen?" Jag vet inte hur folk gör då vi inte har vår dotter på förskola och inte tänker ha den närmsta tiden.. Bäst är nog att prata med de förskolor man är intresserad av och fråga hur det funkar och vilka möjligheter man har till det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tina-A
1/20/14, 12:17 PM
#3

Ja nu ser jag, det handlar om schema. Det är så olika från ställe till ställe. Många vill ha en månad i förväg, andra kan köra per dag

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

fridaas
1/20/14, 12:24 PM
#4

Jag är timanställd och vi lämnar tider för 15timmar/v som hon har rätt att vara där även om jag inte jobbar/pluggar.

Oftast får jag veta mitt "schema" för veckan redan på måndagen så då kan jag meddela förskolan redan då om det blir några ändringar i tiderna, men oftast går hon sina 15timmar, då sambon jobbar skift. Skulle de dock ringa på kvällen och fråga om jag kan jobba på morgonen efter så ringer jag till förksolan och meddelar det direkt (de ringer knappt aldrig från jobbet efter kl.17, förskolan stänger 18), skulle de ringa senare eller förskolan stängt tidigare gör det inget ändå om hon kommer tidigt på morgonen för det är alltid andra barn där före oss + att förskolan vet att det kan bli så här.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: