Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 828 ggr
jmkforlajjf
1/19/14, 9:15 PM

Erfarenheter tack!

Helluuu. Någon som har erfarenhet av att skaffa katt när man har en 1½ åring? Både positiva och negativa :)

Annons:
Ria74
1/19/14, 9:31 PM
#1

Jag var själv 2 år när vi skaffade katt och det gick tydligen bra enligt min mor 🙂

Det gäller att ha någonstans där katten kan komma undan barnet om den vill. Sen får man såklart hålla koll i början så inte barnet tar hårt på katten, då kan katten klappa tillbaka om det vill sig illa.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Djurälskaren87
1/19/14, 9:45 PM
#2

håller med 1# det är viktigt om man skaffar katt speciellt kattunge att den även får ett ställe där den kan känna en fristad och lugn:)

tänkte du skaffa en kattunge eller en vuxen?

om du tänker skaffa katt vare sig det är vuxen eller kattunge så rekommenderar jag katthem dock så har dom flesta katthem att köper man en kattunge skall man köpa två, vilket jag tycker är bäst.

jmkforlajjf
1/19/14, 9:46 PM
#3

Åh vad roligt! Ja men precis, alla behöver vi får tillflyktskoja haha ;-) och jag är ju med min dotter i princip hela tiden, så hålla koll är jag bra på! Hon får tillochmed följa med mig på toan när nöden kallar, tvättmaskinen är för jäkla intressant haha :P

jmkforlajjf
1/19/14, 9:47 PM
#4

#2 ja vi har tänkt att ta från katthem. En kattunge och en vuxen, tror de skulle vara lite jobbigare med 2 kattungar som vi tänkte först. Har man en vuxen så lär ju den lilla sig efter den :) förhoppningsvis vill säga ;)

Ria74
1/19/14, 9:49 PM
#5

#3 Då kommer det säkert att gå fint med katt i familjen 🙂

Jag känner igen det är med att följa med överallt 😉har en 6 månaders som verkligen inte vill bli lämnad nånstans. Hon hänger med när jag eldar i pannan och hämtar tvätten. Allt med knappar är intressant just nu.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Djurälskaren87
1/19/14, 9:50 PM
#6

4# låter jätte bra med en kattunge och en vuxen, tycker absolut du kan adoptera trots att du är ett barn hemma, du är ju hemma mycket nu ändå och har all tid i världen:) aldrig fel med sällskap från fyrbenta :)

Annons:
jmkforlajjf
1/19/14, 9:51 PM
#7

#5 haha ja knappar är en riktig hit, tror aldrig dom kommer sluta vara intressanta haha ;)

Ria74
1/19/14, 9:54 PM
#8

#7 Knapparna på datorn är extra kul har jag märkt. Upptäckte idag att min lilla tjej hade lyckats göra en vänförfrågan på facebook till en väns vän 😮att hålla hennes fingrar från datorn lärde jag mig av det 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

jmkforlajjf
1/19/14, 10:03 PM
#9

#8 hahaha! Ja på datorn finns de ju hur många knappar som helst! Dock tycker hon bäst om min telefon (jag har fortfarande knapptelefon) och hon ringt både arbetsförmedlinen och akutgyn några gånger eftersom dom står högst upp på listan hahaha! Dock vet jag inte om hon har hunnit ringa så att dom svarar, stackars dom som blir utsatta för terror :P

jmkforlajjf
1/19/14, 11:47 PM
#10

#6 precis! Ska föroppningsvis även börja plugga i mars på distans så kommer vara hemma en hel del då med :-)

[Thiah]
1/20/14, 5:01 AM
#11

Se till att katterna hsr en liknande aktivitetsnivå så att de kan leka och busa tillsammans. Tar ni ifrån ett katthem kan dom säkert rekommendera två vänner åt er. :)

PogoPedagog
1/20/14, 11:20 AM
#12

Vi har löst problem med att barnen är i kattlåda och matskålar med att sätta en hasp längst upp på dörren till rummet där detta finns. När dörren haspas blir dte en springa på ca 10 cm så katten kan smyga in men barnen inte kommer in dit.

[Murvel]
1/20/14, 1:33 PM
#13

#12 Smart

Annons:
Upp till toppen
Annons: