Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1063 ggr
Lisemarie
1/14/14, 5:49 PM

Modersmjölksersättning

Vilken typ av ersättning använder ni, och hur stor skillnad är det mellan den från nan och semper? För- och nackdelar med de båda? Hur gör ni när ni tillreder ersättningen? Vilken typ av flaska är "bäst"? Jag var helt inställd på att amma, därför har jag inte läst på så mycket kring det här med ersättning. Därför vore jag tacksam om någon ville dela med sig av sina erfarenheter.

Annons:
Ria74
1/14/14, 6:29 PM
#1

Jag har gett ersättning sen andra veckan. Baby semp 1 lemolac har vi använt. Den har funkat jättebra för oss, Molly är mätt och nöjd och växer som hon ska 🙂

Den tillreds genom att man kokar vatten och låter svalna till 70 grader, sen blandar man i pulvret och kyler till ättemperatur.

Flaskan vi använder är Tommee tippee antikolik och den är riktigt bra tycker jag, den är greppvänlig, lättdiskad och Molly gillar nappen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gnuttan
1/14/14, 6:54 PM
#2

När Fabian åt ersättning fick han semper. I början blev han lite hård i magen men det gick snabbt över.

Vi värmde vatten i en vattenkokare och blandade sen med kallvatten till lagom temperatur sen hedde vi i pulvret. Och när vi inte var hemma hade vi med oss en termos med vatten i lagom temperatur.

Vi använder mams antikolikflaskor som har funkat jättebra för oss.

Velinga1984
1/14/14, 7:25 PM
#3

Dexter har ätit Semper 1 sen födseln, den gav dom redan på BB så vi ville inte byta när den funkar. Första månaden kokade vi vattnet och värmde vid behov i micron. Numera värmer vi bara vattnet i micron. Ibland vid resa köper vi de färdigblandade och ger. Nu 5 veckor gammal strular magen lite så han får 1 tsk rapsolja i ersättningen vid varje mål. Enligt BVC så beror hans nästäppa på ersättning som backat upp i de trånga näsborrarna. Han har MAM anticolic flaskor.

Mabrotnosh
1/14/14, 11:31 PM
#4

Min tös har ätit nan1 sedan första dagen. I början kokade vi vattnet, lät det svalna och värmde upp det till 40 och blandade. Ett tips är att skaffa en vattenkokare som går att ställa i graderna på. Hon har aldrig varit hård i magen eller någonting. Det är den gladaste tjejen i staden. 5 månader nu och har två tänder. Nu kokar vi inte vattnet längre då hon börjat med smakisar och det funkar lika bra. Har kört med mam antikolik flaskor för att de går att sterilisera i mikron.

Greigh
1/25/14, 9:40 PM
#5

Min son vägrade Semper, så han fick Nan Pro 1-2 innan han började med välling. Vi använde i värsta fall mam antikolik flaskor när han i de första veckorna svalde luft, men det gick över ganska fort igen när han började lära sig tekniken. Vi använde vattenkokare och gör så än idag till vällingen. Det är smidigt och går väldigt fort. Man behöver inte ha på kokaren längre än 15-20 sekunder innan det är i rätt temperatur :)

Upp till toppen
Annons: