Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 931 ggr
Djurälskaren87
12/30/13, 4:14 PM

spraysolar sin fyraåring.

sitter och kollar på trean extrema mammor och såg en mamma spraysola sin fyraåring, höll på att sätta kaffet i halsen. Jag tycker det är osmakligt och fruktansvärt att inte låta barn vara barn utan dom skall redan i så tidig ålder tänka på utseende.

Annons:
Ria74
12/30/13, 5:04 PM
#1

Jag håller med, har sett något program på tv om amerikanska mammor som håller på med skönhetstävlingar för sina barn.

Barnen sminkas och kläs för att se ut som minivuxna. Det är skrämmande att titta på tycker jag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
12/30/13, 6:38 PM
#2

Vi har två program som går här i finland just nu och som stör mig enormt. Ett är om "travelers" som bor i bland annat husvagnar. Tror det ska handla om deras festkultur där allt är Stort och i mina ögon totalt överdrivet och hemskt. (en hade en bröllopsklänning med blinkande ljus i..).  Såg ett gäng barn som dansade på en fest i minimala plastiga kläder med högklackade skor till. De dansade porrigare än vad jag någonsin sett. Dessa var 5-8 åringar. hujedamig

Jaguar_
12/30/13, 10:19 PM
#3

Sjukt..Håller bara med. Klä barn som barn för bövlen! Låt dom bli skitiga och leka fritt och ha ett problemfritt liv utan vuxen bekymmer. Usch!

En morsa i england ger sin dotter, som då fyller 6 år, en bröstförstoring till hon blir gammal nog att göra det…Errr? (minns inte vad hon heter men hon är blond och ser ut som en gammal plast barbie)

Viktoria Beckham går in i en dyr modebutik med sin bebis på 6 månader knappt och hon säger ungen säger till henne att här hör jag hemma mamma…Tror jag inte hon tyckte som en 6 månaders bebis :P

(Dock tycker inte jag man ska ge mobilen eller en egen surfplatta i näven på dom heller när de är små och med små menar jag under 10 år typ (förutom en enkel mobil som går att ringa på om något händer när de börjar skolan. Det är ok, och lära sid dator får de göra från lekis vilket jag också tycker är sjukt…låt barn leka med varandra och utvecklas istället för att sitta framför skärmar! och om de har platta hemma..ha regler på hur de får användas.) Lärorikt ja, men inget socialt eller som hjälper till lek och fantasi med andra som sagt. Sen får folk säga vad de vill om det.)

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Ria74
12/30/13, 10:51 PM
#4

Jag fick faktiskt märkeskläder av en bekant till min nyfödda dotter. Ärligt talat visste jag knappt vad jag skulle göra med dom.

Jag använde dom max en gång och då lyckades hon bajsa ner dom totalt 😂 kan säga att min lilla tjej skiter fullständigt i om det är märkeskläder eller inte än så länge 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Djurälskaren87
12/30/13, 11:12 PM
#5

4# märkeskläder har inte jag problem med iallfall:) visst det ska inte vara överdrivet men gillar att blanda nytt med gammalt och vill göra det på mitt barn med, men det där med bikini,sminkning,skönet överlag osv kommer jag vänta med… till minst 12 år.

Jaguar_
12/31/13, 1:27 AM
#6

#5 👍

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Ria74
12/31/13, 10:07 AM
#7

Jag för min del tycker bara det känns extremt onödigt med kläder från Gucci till en 2 månaders. Men visst, vill någon lägga flera 1000 på kläder så är det ju upp till dom.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
12/31/13, 10:27 AM
#8

Jag jobbar i ett väldigt snobbigt område och jag förundras över att barnen har dyrare kläder än vad jag tjänar i månaden. Ofta är de inte direkt barnvänliga heller utan hårda och tighta.

Djurälskaren87
12/31/13, 1:01 PM
#9

Nej inte Gucci kanske men något annat märke absolut. Finns begagnat att köpa och självklart ska byxor osv sitta bekvämt och inre bara se snyggt ut

Mabrotnosh
12/31/13, 2:12 PM
#10

Har en kusin som köper dessa kläder. På min dotters dop hade hon prada skor och en gucci jacka. På julafton hade hon en klänning från prada. Hennes mamma kommenterar hela tiden hennes kläder och rättar hela tiden till dem. Hon är 2 år och har aldrig någonsin fått äta själv. Tror inte ens ungen är kapabel till att använda sked för att få in maten i munnen. Hon får absolut inte bli kladdig eller smutsig på något sätt överhuvudtaget. Hon får inte vara barn och jag tycker det är så sorgligt att se.

Djurälskaren87
12/31/13, 2:15 PM
#11

10# ja det låter inte bra:(

Ketang
12/31/13, 4:20 PM
#12

#10 Bedrövligt. Hade varit bättre om hon skaffat en docka i stället!

Jag har en släkting som gör liknande mot sin son. Han hade enorma problem på dagis när dom andra barnen lekte ute och hade hur roligt som helst! Han var totalt livrädd för att smutsa ner sig. Tillslut tog personalen upp detta med föräldrarna och dom kom överens om att pojken fick lov att ha "sämre" kläder på sig på dagis och föräldrarna lät honom smutsa ner sig på dagis. Men han har blivit hjärntvättad. Grinar (han är 7år) så fort han får minsta lilla smuts på sig och har aldrig lekt med lera, i sandlåda osv. Han har alltid ett paket våtservetter i ryggsäcken så han kan tvätta av händerna om han tagit i något osv. Grejjen är att han har inte dyra märkeskläder. Han har "normala" kläder från H&M osv. Men hans pappa är sjuklig pedant :-/

Dominika
12/31/13, 5:15 PM
#13

Min kusin och hennes barn då.. Hon är så bortskämd! Blond barbiedocka med bara massa rosa klänningar. Hon ser alltid sur ur på kort. Eller, hon ser sur ut jämt. Undra varför. Såg tror att hon inte vill ha sådana kläder. Hon är 6 år och har Bh!!! Jag tror hennes mamma utgår från Rosie McClelland. Hon är sån. Usch, barnplågeri!

Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus

Annons:
Ria74
12/31/13, 5:18 PM
#14

#13 Bh på en 6-årig är verkligen inte okej tycker jag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Dominika
12/31/13, 5:25 PM
#15

Inte jag heller! #14

Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus

Upp till toppen
Annons: